| کد خبر: 163095 |

معاون راهداری آذربایجان غربی:

۸۰۰ راهدار نوروز امسال در جاده های آذربایجان غربی مستقر هستند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: همزمان با ایام تعطیلات نوروزی 800 راهدار در جاده های استان به مسافران خدمات ارائه می دهند.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: همزمان با ایام تعطیلات نوروزی 800 راهدار در جاده های استان به مسافران خدمات ارائه می دهند.

به گزارش تین‌نیوز، ارسلان شکری در خصوص برنامه های نوروز امسال اظهارداشت: طرح راهداری نوروزی امسال از امروز در سطح استان آغاز شده و تا فروردین ماه سال آینده در سطح 12 هزار کیلومتر جاده در استان اجرا می شود.

وی با اشاره به استقرار این تعداد راهدار در قالب 195 اکیپ راهداری در جاده های استان عنوان کرد: استان هشت هزار و 500 کیلومتر روستایی و سه هزار و 500 کیلومتر نیز اصلی، فرعی و بزرگراه دارد که به دلیل موقعیت جغرافیایی برخی از مسیرهای استان نیز صعب العبور است.

۸۰۰ راهدار نوروز امسال در جاده های آذربایجان غربی مستقر هستند

نیمی از نقاط حادثه خیز سال آینده در جاده های استان رفع می شود

شکری از آمادگی کامل راهداری استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و اضافه کرد: در اجرای طرح نوروزی 480 دستگاه ماشین آلات در 67 نقطه از استان بکارگیری می شود که کاهش سوانح جاده ای، ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی از مهمترین اهداف این طرح است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از شناسایی 58 نقطه حادثه خیز در محورهای استان خبر داد و گفت: بر اساس امضای تفاهم نامه با استانداری مقرر شده نیمی از نقاط حادثه خیز استان تا سال آینده رفع شود.

وی با بیان اینکه ایمنی اولویت اصلی این اداره کل در اجرای طرح راهداری نوروزی است و همه توان خود را برای کاهش سوانح رانندگی در جاده های استان به کار می گیریم افزود: در این ایام نیروهای راهداری به صورت شبانه روزی فعالیت های راهداری را برای عبور ایمن مسافران از جاده ها انجام می دهند.

۸۰۰ راهدار نوروز امسال در جاده های آذربایجان غربی مستقر هستند

۳۱ سامانه هوشمند در محورهای آذربایجان غربی فعال است

شکری با اشاره به اجرای 1406 مترمربع نیوجرسی و نصب 1065 عدد تابلو در راههای مواصلاتی استان اظهار داشت: امسال همچنین در بخش حفظ و نگهداری حریم 740 عدد و در بخش مستحدثات 540 عدد مجوز صادر و 900 دستگاه چراغ چشمک نیز در جهت ترددهای ایمن جاده ای تعمیرشده است.

وی روان سازی ترافیک جاده ای، خدمات امداد خودرو در محورهای استان، بازدید مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، آماده سازی و مبلمان راه ها مانند خط کشی راه ها، ساماندهی علائم افقی، عمودی و تجهیزات ایمنی در راه ها، پاکسازی حاشیه راه ها، رنگ آمیزی پایه علائم هشدار دهنده و آشکار سازی نقاط پر حادثه را از جمله اقدامات این اداره کل برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی اعلام کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال تخلفات رانندگی در محورهای استان به صورت کاملا هوشمند رصد می شود افزود: در حال حاضر 31 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای در محورهای ارتباطی استان فعال است و نسبت به اعمال قانون رانندگان متخلف اقدام می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.