| کد خبر: 162758 |

کشاورزیان در مراسم تودیع خود عنوان کرد

◄ بدهی 2500 میلیارد تومانی راهداری به پیمانکاران

بیش از 2هزار و 500 میلیارد تومان بدهی سازمان به پیمانکاران است و به همین دلیل کناره‌گیری در این شرایط را به معنای شانه خالی کردن می‌دانستم تا اینکه وزیر راه و شهرسازی این مسئولیت بزرگ در این شرایط سخت را از دوش من برداشتند و از این بابت از ایشان تشکر دارم.

تین نیوز

رئیس پیشین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهم‌ترین چالش بخش حمل‌ونقل را واقعی شدن قیمت سوخت دانست و گفت:حذف عوارض واردات خودرو مقدمه واقعی کردن قیمت سوخت است و درست این است که به‌جای گرفتن عوارض از مردم قیمت سوخت را واقعی کنیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز مراسم تجلیل از تلاش‌های داود کشاورزیان ریاست پیشین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین معارفه عبدالهاشم حسن نیا رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیش از ظهر امروز در این سازمان برگزار شد.

داود کشاورزیان در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از وزیر راه و شهرسازی و همکاران خود در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ارایه گزارشی از عملکرد 4 ساله خود در این سازمان پرداخت.

وی با بیان اینکه در این مدت از اعضای سازمان و اصناف و مدیران خیلی چیزها یاد گرفتم، گفت: در این مدت به من ثابت شد که «مدیریت اتوبوسی» شکست‌خورده است و من در هرجایی که سمتی داشتم از مدیران همان سازمان استفاده کرده‌ام.

کشاورزیان توفیقات خود در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را مرهون هماهنگی و همکاری با زیرمجموعه‌های خود دانست و ادامه داد: بیش از 2هزار و 500 میلیارد تومان بدهی سازمان راهداری به پیمانکاران است و به همین دلیل کناره‌گیری در این شرایط را به معنای شانه خالی کردن می دانستم تا اینکه وزیر راه و شهرسازی این مسئولیت بزرگ در این شرایط سخت را از دوش من برداشتند و از این بابت از ایشان تشکر دارم.

کشاورزیان بابیان اینکه در این مدت تلاش می‌کردم تا فضای آرامی را برای همکارانم فراهم کنم گفت: اولویت سازمان در شرایطی که با فقر مالی مواجه بودیم و تخصیص اعتبارات هم نیمه‌کاره انجام می‌شد همواره ارتقای ایمنی بود و من بارها اعلام کردم که اول باید برای ارتقای ایمنی هزینه کرد و حتی اجازه جابجایی اعتبارات را باهدف هزینه‌کرد آن برای کارهای مربوط به ایمنی مثل خط‌کشی ساختمان و نصب تابلوها داده بودم.

رئیس پیشین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه کیفیت را در این چند سال مبنا قرار دادم و بر همین اساس در انتخاب شرکت ها برای همکاری دقت بیشتری را به خرج دادم، گفت: برای مثال در خرید برف‌روب‌ها و نمک‌پاش‌ها باهدف برندسازی و نهایتاً تولید ثروت برای کشور مناقصه برگزار کردیم و نهایتاً بهترین خرید را از بهترین شرکت‌ها داشتیم.

وی با بین اینکه در بخش مسافری هم با طرح برندسازی، هدف را تجمیع 1700 شرکت مسافری قرار دادیم تا تنها چند شرکت مسافری وجود داشته باشد و در عین‌ حال کیفیت ارتقا یابد گفت: در بخش کالا و هم‌چنین تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقلی نیز آیین‌نامه‌ای را به تصویب رساندیم که شرایط را به نفع سرمایه‌گذار تغییر داد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بعد از تجربه این سال‌ها اگر بخواهند مهم‌ترین چالش حمل‌ونقل را از من بپرسند آن را قیمت سوخت می دانم، گفت: اگر بهره‌وری، پایین است اگر ناوگان کهنه و فرسوده است و اگر اقبال مردم به حمل‌ونقل عمومی کاهش پیدا کرده است به دلیل غیرواقعی بودن قیمت سوخت است.

کشاورزیان با بیان اینکه در کشورهای همسایه روز به روز وضعیت حمل‌ونقل بهبود می‌یابد گفت: قیمت سوخت در این کشورها واقعی است و ما هم نباید از این تغییرات ترسی داشته باشیم البته قبل از واقعی شدن قیمت سوخت اعتقاد دارم که حدف عوارض واردات خودرو باید انجام شود و حدف عوارض مقدمه افزایش قیمت سوخت است.

وی گفت: چرا باید خودرویی که در کشورهای همسایه 50 میلیون تومان است یا در مناطق آزاد خودمان با قیمت پایین‌تر فروش می‌رود در کشور ما 130 تا 140 میلیون تومان به فروش برسد.

کشاورزیان ادامه داد: حذف عوارض به جای اینکه عوارض را از جیب مردم بگیریم و همزمان واقعی شدن قیمت سوخت یکی از بهترین راهکارهای بهبود وضعیت حمل و نقل سازمان است.

کشاورزیان با تشکر از فرصتی که وزیر راه و شهرسازی برای حضور او در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داده بود یک‌بار دیگر از همکاران خود قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.