| کد خبر: 161843 |

حاجی اسماعیلی خبر داد

◄ بسته‌های تشویقی برای راه‌اندازی یک مجتمع‌ رفاهی به ازای هر 50 کیلومتر

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که مدیرکلی دفتر امور سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری این سازمان را نیز برعهده دارد از هدف‌گذاری ساخت هر ۵۰ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی در سطح کشور خبر داد و گفت: اکنون به‌طور متوسط در سطح کشور در هر ۱۲۷ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره‌برداری وجود دارد .

تین نیوز

با در نظر گرفتن ۶۹۰ مجتمع سطح کشور، به‌طور متوسط در هر ۱۲۷ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره‌برداری وجود دارد و اگر ۳۸۲ مجتمع رفاهی در حال ساخت به این تعداد اضافه شود، این عدد به ۸۲ کیلومتر خواهد رسید.

محسن حاجی‌اسماعیلی، مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری، در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی، گفت:  هم اکنون مجتمع‌های خدمات رفاهی در حال ساخت به ۳۸۲ مورد رسیده و ۷۱۳ موافقت اصولی برای ساخت مجتمع‌های جدید صادرشده است که در حال اخذ استعلام‌های نهایی از ارگان‌های مختلف هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس با در نظر گرفتن ۶۹۰ مجتمع در حال بهره‌برداری، به‌طور متوسط در سطح کشور در هر ۱۲۷ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره‌برداری وجود دارد و اگر ۳۸۲ مجتمع رفاهی در حال ساخت به این تعداد اضافه شود، این عدد به ۸۲ کیلومتر خواهد رسید.

حاجی اسماعیلی در خصوص پراکندگی مجتمع های خدماتی بین راهی نیز گفت: ما در شبکه آزادراهی‌ و بزرگراه‌ها مشکل خاصی نداریم و بیش‌تر مشکلات ما در راه‌های فرعی است که لازم است از بسته تشویقی برای تشویق بخش خصوصی به ساخت مجتمع‌های رفاهی در این مسیرها استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: با درنظرگرفتن مجتمع‌های خدماتی در حال بهره‌برداری، اکنون در آزادراه‌ها در هر ۳۵ کیلومتر یک مجتمع رفاهی، در بزرگراه‌ها در هر ۶۴ کیلومتر یک مجتمع رفاهی و درراه‌های اصلی در هر ۸۷ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی داریم.

مجتمع خدمات رفاهی

وی هم چنین از تهییه طرح تفصیلی مکان‌یابی مجتمع‌های خدمات رفاهی در سطح کشور خبر داد و گفت: برای اینکه به هدف‌گذاری هر ۵۰ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی برسیم، در ۲۷ استان مطالعاتی را انجام داده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که نیازمند ۴۹۵ مجتمع خدمات رفاهی دیگر در کشور هستیم. اکنون نیز منتظر نهایی شدن طرح تفصیلی و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری به استان‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری هستیم.

به گزارش تین‌نیوز با توسعه مسافرت‌های جاده‌ای و افزایش ساخت آزادراه و بزرگراه در استان‌های مختلف کشور و افزایش رهگذران این نوع حمل‌ونقل زمینی، نیاز و ضرورت وجود مجتمع‌های خدماتی رفاهی در کشور پیش از گذشته احساس می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.