| کد خبر: 158122 |

برگزاری سمینار آموزشی روش های ترمیم روکش آسفالت جاده ای دراستان کرمان

سمینار آموزشی تخریب رویه های آسفالت و روشهای ترمیم آن با حضور بیش از 250نفر از مهندسین و کارشناسان حوزه راه در محل تالار اندیشه شهر کرمان برگزار گردید

تین نیوز

سمینار آموزشی تخریب رویه های آسفالت و روشهای ترمیم آن با حضور بیش از 250نفر از مهندسین و کارشناسان حوزه راه در محل تالار اندیشه شهر کرمان برگزار گردید

 هدف از برگزرای این دوره، نگهداری روسازی، اصـلاح نقـایص ایجـاد شـده توسـط خرابـی‌هـا و حفـظ روسازی از آسیب و خسارت بیشتر و همچنین جایگزینی روشهای نوین نگهداری راه بجای روشهای قدیمی تر اعلام شد. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در حاشیه این سمینار گفت: روسازی راهها بطور دایم در معرض انواع گوناگونی از تنش‌های ناشی از عواملی مانند بار ترافیکی‌، تغییر دما و میزان رطوبت‌، و تغییر شکل لایه‌های زیرین قرار دارند‌ که این تنش‌ها منجر بـه پیـدایش نقـایص و خرابی‌هایی در روسازی میشوند.

مهندس مقبلی یاد آور شد: ترک‌ها، چاله‌ها‌، تغییر شکل‌ها و دیگر انواع خرابی‌ها، آخـرین نتیجـه و پیامد فرسوده شدن روسازی است وبه دلیل بروز خرابی‌ها و نقایص ایجاد شده، روسازی‌ها مسـتلزم نـوعی تعمیر و نگهداری هستند‌ که در این راستا انتخاب روش‌های ترمیم خرابی‌ رویه‌های آسفالت می بایست مبتنی بر استفاده از یک روش مهندسی باشد‌. وی افزود: گرچه همه مشاوران و نیروهایی که در حوزه راهداری کار می کنند با این موضوع آشنا یی دارند اما هر روز مطالب جدید وبحث ها و تکنولوژ‍ی های جدیدی در بحث نگهداری مطرح می شود که همه باید نسبت به این دستورالعمل های نوین آگاهی داشته باشند.

مقبلی اظهار داشت: سالیانه مبلغ زیادی بابت نگهداری راههای استان هزینه می شود که این هزینه در حوزه شبکه ارتباطی تامین می گردد . مقبلی با بیان این مطلب که آسفالت هایی با قدمت بیش از 40 سال داریم و هنوز بدون هیچ مشکلی سرویس می دهندافزود: آسفالت هایی هم داریم که هنوز 5 سال از عمرشان نگذشته و متاسفانه رو به اضمحلال رفته و هزینه های زیادی را به بخش نگهداری تحمیل کرده است و مطمئنا اگر دقت کافی در حوزه طراحی و اجرا انجام می شد امروز شاهد چنین تخریب های گسترده ای در سطح جاده ها نبودیم .

وی یادآور شد: البته بخشی از آن به حوزه کنترل ترافیک برمی گردد که بارهای اضافی، آسیب هایی بر رویه آسفالت وارد می کنند که این خود مبنا و شروع تخریب آسفالت ها می باشد و بخش دیگر نیز به مشکلات اجرایی و کمبود اعتبارات، مرتبط بوده که منجر به هزینه های هنگفت نگهداری شده و درحقیقت منابع ملی هدر میرود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار داشت: امروز هر موضوعی که به حوزه نگهداری در بخش آسفالت توسط برخی کارشناسان بحث می شود، بی کیفیتی قیر است.

مقبلی اذعان داشت: نتیجه این سمینارها و گفتمان ها این است که بتوانیم روش های جدید را در حوزه اجرا بکار گرفته و جایگزین روش های قدیمی تر نماییم. مهوش حیاتی کارشناس آموزشی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان این مطلب که طی 8 ماهه اول امسال مجموعا 9 دوره آموزشی بصورت سمیناری و پرسنلی با محوریت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برگزار گردیده است افزود:6 دوره آموزشی مرتبط با مباحث راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تا پایان سال جاری در دستور کار اداره کل قرار دارد. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.