| کد خبر: 152048 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل خبر داد:

تردد نیم میلیون نفر از پایانه مرزی بیله سوار مغان در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل از تردد نیم میلیون نفر از پایانه مرزی بیله سوار مغان در ۶ ماه اول امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل از تردد نیم میلیون نفر از پایانه مرزی بیله سوار مغان در ۶ ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار مغان با اعلام این خبر افزود: از این میزان ۷۵ درصد مسافر خارجی و ۲۵ درصد مسافر ایرانی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۸۳ درصد مسافران عبوری از پایانه مرزی پیاده و ۱۷ درصد هم سواره هستند، گفت: در ۶ ماه اول امسال بیش از ۷۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار توسط سه هزار و ۳۰۹ دستگاه کامیون صادر و حدود ۵۲ هزار تن کالا نیز ترانزیت خروجی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای صادراتی و ترانزیت خروجی شده را کاشی، شیشه، قیر، نمک، سیلیس، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل، سیب‌زمینی، ام دی اف، آب‌معدنی، اتومبیل‌سواری و نئوپان اعلام کرد.

علی رحمتی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی از آمادگی کامل پایانه مرزی بیله سوار جهت استقبال و پذیرائی از زائران آذری با ایجاد موکب خبر داد و افزود: سال گذشته ۲ هزار نفر از طریق این پایانه عازم کربلای معلی شده‌اند و امسال نیز طبق پیش‌بینی‌ها ورود اتباع آذری و گرجستان سه برابر خواهد بود که همه تمهیدات لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه عازم عراق می‌شوند.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد اربعین استان اداره مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل جهت هماهنگی و جابجایی زائران حسینی استان در مرز خسروی استان کرمانشاه حضور خواهند یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در خصوص پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که به دوزبلاغ معروف است، گفت: از سال ۹۴ این مهم بین دو طرف جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی اجرائی شده که هم‌اکنون سهمیه استان ۶۰۰ برگ است و با پیگیرهای لازم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم این سهمیه را به هزار برگ برسانیم.

علی رحمتی افزود: هر برگ دوزبلاغ یا همان پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده‌ای ۱۶۰ دلار معادل ۶۰۰ هزار تومان دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.