| کد خبر: 151933 |

تردد 53 میلیون دستگاه خودرو در راههای برون شهری استان کرمان در 6 ماه اول سالجاری

تردد 53 میلیون دستگاه خودرو در راههای برون شهری استان کرمان طی 6 ماه اول سالجاری با تردد 170 دستگاه خودرو در ساعت به عنوان میانگین تردد ساعتی در 76 محور مواصلاتی مجهز به سامانه های تردد شمار، طی 6 ماه اول سال جاری ثبت گردید.

تین نیوز

تردد 53 میلیون دستگاه خودرو در راههای برون شهری استان کرمان طی 6 ماه اول سالجاری با تردد 170 دستگاه خودرو در ساعت به عنوان میانگین تردد ساعتی در 76 محور مواصلاتی مجهز به سامانه های تردد شمار،  طی 6 ماه اول سال جاری  ثبت گردید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، خداداد مقبلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان این خبر گفت: بیشترین میانگین تردد ساعتی ثبت شده در طی مدت مذکور مربوط به خطوط رفت و برگشت محور کرمان-باغین به ترتیب با 578 و 569 تردد در ساعت می باشد.

 مهندس مقبلی علت اصلی این ترد را تجمع مراکزصنعتی مانند  شهرک های صنعتی ، کارخانه های سیمان، نیروگاه سیکل ترکیبی و مراکزی دیگری نظیر نمایشگاه بین المللی کرمان و همچنین  انبار نفت و پایانه بار کرمان در طول و انتهای محور و نیاز تردد کارکنان آنها  به اضافه سایر نیازمندی های عبوری عنوان کرد.

وی افزود: پس از محور کرمان-باغین، خطوط رفت وبرگشت محور ترانزیتی شهربابک-سیرجان که به ترتیب با 428 و 363 تردد در ساعت، مقام دوم را از نظر تردد ساعتی به خود اختصاص داده است.

مهندس مقبلی سومین محور پر تردد استان را نیز  محور سه راهی ابارق-ماهان عنوان کرد و افزود: به ترتیب در خطوط رفت و برگشت خود به میزان 327 و 319 دستگاه خودرو در ساعت ثبت تردد دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد تردد ماهیانه ثبت شده در استان طی 6 ماه اول سال، مربوط به شهریورماه، با بیش از 9 میلیون و900 هزار تردد بوده است.

وی علت آن را  اشتیاق خانواده ها به انجام سفر قبل از آغاز فصل مدارس عنوان کرد و افزود: کمترین میزان تردد نیز مربوط به خرداد ماه امسال با حدود 7 میلیون و 700 تردد می باشد که علت آن مقارن با فصل امتحانات و کاهش تقاضای سفر می باشد.

مهندس مقبلی با بیان اینکه از حدود 53 میلیون مجموع تردد ثبت شده در طی 6 ماه اول سال،حدود  41 میلیون تردد مربوط به وسائط نقلیه سبک و نیمه سنگین و مابقی مربوط به خودروهای سنگین است، افزود:  امیدواریم امسال، سالی پر برکت از لحاظ بارش را برای استان پیش روی داشته باشیم و امیداست  هم استانی ها و هموطنان گرامی همانند سالهای قبل، کمال همکاری را در زمان نزول بارش ها با همکاران راهداری و پلیس راه محترم استان داشته باشند.

 وی در پایان یادآور شد: چنانچه هم وطنان نیاز به سفرهای زمستانی دارند از هم اکنون  تجهیزات مورد نیاز را تهیه و در صورت نیاز لاستیک های خودروی خود را تعویض نموده  تا زمستان امسال بدون سوانح جاده ای به بهاری پر از سرزندگی، شادی و طراوات تبدیل گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.