| کد خبر: 136436 |

راهداری سمیرم نیازمند 60 میلیارد ریال اعتبار برای سالجاری است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم گفت : برای سال جاری 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز و پیش بینی این اداره است.

تین نیوز

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم گفت : برای سال جاری 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز و پیش بینی این اداره است.

علی اکبر آقایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مبلغ پیشنهادی در صورت تحقق در بخش های راهسازی، روکش آسفالت، بهسازی و ایمن سازی جاده ها هزینه خواهد شد.


به گفته وی روکش آسفالت محورهای حنا به کُمه و سمیرم به شهر ونک که تعریض جاده ای هم نیاز دارد در برنامه کاری سال 96 گنجانده شده است.


وی درباره تعریض و بهسازی مسیر ونک و جاده شمس آباد گفت: هشت کیلومتر این مسیر از اعتبار سال گذشته اجرا شده و امسال هم با گرفتن اعتبار جدید هشت کیلومتر دیگر را اصلاح و بهسازی خواهیم کرد.


وی افزود : راه حنا به سمت شهر کُمه در بخش پادنا نیز نیاز به 23 کیلومتر روکش آسفالت دارد که امسال و با اخذ اعتبار به اجرایی خواهد شد.


آقایی همچنین با اشاره به افزایش حدود هشت هزار جمعیتی شهرستان در سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته، افزود: همین افزایش نسبی و همچنین اضافه شدن جمعیت عشایری افزایش اعتبارهای شهرستان را به دنبال داشته است.


به گفته این مسئول، 2.2 برابر شدن اعتبارات در تملک دارایی ها مشخص شده و در بخش راه و راهداری نیز شاهد بیشتر شدن تخصیص اعتبارات به این بخش ها بوده ایم که امیدواریم با ابلاغ رسمی هر چه زودتراین مهم، نهایی و تخصیص شود.


آقایی اظهار کرد: مجموع اعتبار تملک دارایی های شهرستان سمیرم هر ساله 110 میلیارد ریال بود که امسال با وجود اعمال آمار جدید سرشماری به حدود دو برابر این مبلغ یعنی 220 میلیارد ریال افزایش یافت.


وی ادامه داد: همین افزایش در حوزه راه ها و راهداری نیز باعث افزایش اعتبار در بخش های دیگر از جمله راه خواهد شد.


آقایی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره چرایی حذف راه های همسنگ در آمار حوزه راه ها نیز، اظهار کرد: این موضوع به علت ارائه آمار سلیقه ای برخی مدیران که مشکلاتی را ایجاد می کرد حذف شده و دیگر جنبه کاربردی و رسانه ای ندارد.


رئیس مجموعه راهداری سمیرم تصریح کرد: هم اکنون 670 کیلومتر از راه های سمیرم آسفالته است که 125 کیلومتر از این مسافت راه روستایی، 110 کیلومتر راه اصلی و 410 کیلومتر نیز راه روستایی است.
شهرستان سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.