| کد خبر: 125583 |

پیش‌بینی افزایش روزانه مسافران نوروزی پایانه مرزی بیله‌سوار به ۱۰ هزار نفر

تین‌نیوز| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای اتخاذ تمهیداتی چون افزایش گیت‌ و زمان تردد برای رساندن آمار روزانه جابجایی مسافر پایانه مرزی بیله‌سوار از ۲۳۰۰ به ۱۰ هزار نفر خبر داد.
 

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در آستانه نوروز ۹۶ عملیات شست‌وشوی علایم، اصلاح حفاظ‌های ایمنی، اصلاح افتادگی شانه‌ها، آزادسازی و پاکسازی حریم راه‌ها و اجرای خط‌کشی راه‌ها انجام شده است. همچنین لکه‌گیری ضروری و آسفالت جاده‌ها و نظافت راهدارخانه‌ها انجام شده  و پایگاه‌های امدادخودرو در تمام محورهای اصلی استان مستقر شده‌اند.

رحمتی همچنین به اعمال محدودیت نوروزی ترافیک در محورهای اردبیل اشاره کرد و گفت: تردد تریلر و کامیون از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای ۲۶ تا ۳۰ اسفند محورهای اردبیل-آستارا و آستارا-سرچم همچنین از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین در محورهای اردبیل-خلخال و اردبیل-سراب محدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل با بیان اینکه  این استان رتبه نخست کشوری را در کاهش تلفات جاده‌ای سال ۹۴ کسب کرده است، افزود: سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با کاهش ۱۵.۴ درصدی تلفات جاده‌ای و رسیدن آن با ۲۹ نفر کاهش به ۱۵۹ نفر مواجه شدیم و در ۱۰ ماه نخست سال ۹۵ نیز به کاهش تلفات جاده‌ای به میزان ۴.۳ درصد رسیدیم.

وی گفت: اکنون متوسط جابه جایی مسافر در پایانه مرزی بیله‌سوار ۲۳۰۰ نفر است که پیش‌بینی می‌شود با تمهیداتی چون افزایش گیت و بالابردن ساعات ورود و خروج به ۱۰ هزار نفر برسد.

رحمتی عنوان کرد: عملیات راهداری نوروزی با ۴۱۱ نیروی انسانی و ۲۲۹ دستگاه ماشین‌آلات انجام می‌شود و ۱۲ راهدارخانه نیز آماده خدمت‌رسانی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: جابه‌جایی مسافران نوروزی استان اردبیل با بیش از ۱۲۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ۳۹۰ اتوبوس با میانگین عمر ۱۰.۷۶ سال، ۲۱۶ مینی‌بوس با عمر متوسط ۲۳.۸ سال و ۶۱۰ خودروی سواری با عمر متوسط ۹.۹۸ سال انجام می‌شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.