| کد خبر: 269664 |

حضور ۹ هزار راهدار و ۷۵۰۰ دستگاه ماشین‌ آلات راهداری در طرح نوروزی ۱۴۰۳

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ۹ هزار راهدار در یک هزار و ۵۳ پایگاه راهداری با هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح نوروزی ۱۴۰۳ به ارائه خدمات به مسافران و کاربران جاده ها می پردازند.

تین نیوز

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ۹ هزار راهدار در یک هزار و ۵۳ پایگاه راهداری با هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح نوروزی ۱۴۰۳ به ارائه خدمات به مسافران و کاربران جاده ها می پردازند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلام عباس بهرامی نیا افزود: طرح نوروزی سازمان راهداری از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در نوروز پیش رو، گفت: یکی از این اقدامات، طرح مشهودسازی راهداران است؛ به طوری که علاوه بر استقرار یک هزار و ۵۳ پایگاه ثابت و سیار، به دلیل پیش بینی حجم ترافیک بالای محورها در طول محورهای مواصلاتی به فاصله هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه راهداری دیگر آماده شده است.

این مقام مسوول سازمان راهداری به طرح ممیزی کریدورهای اصلی اشاره کرد که بر اساس آن، بازرسی از تابلوها، علائم، خط کشی خطوط، پاکسازی کنار نیوجرسی ها و غیره کریدورهای اصلی ده گانه که بیشتری میزان تردد از آنها انجام می شود، در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۸۵ درصد مشکلات کریدورهای اصلی برطرف شده و رفع باقی مانده مشکلات نیز در دستور کار است.

وجود ۸۷۵ نقطه حادثه خیز جاده ای در کشور

بهرامی نیا همچنین به آشکارسازی نقاط پرتصادف اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمارها، ۸۷۵ نقطه حادثه خیز جاده ای در کشور وجود دارد که با انجام عملیات آشکارسازی؛ یعنی نصب تابلو، علائم هشداردهنده و غیره آگاهی لازم به رانندگان داده شده است.

وی به بازدید از یک هزار و ۱۰۰ مجتمع خدمات رفاهی اشاره کرد که توسط عوامل سازمان راهداری مورد پایش قرار گرفت تا آمادگی لازم را برای پذیرایی از مسافران در ایام نوروز داشته باشند.

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین به جز حاملان مواد سوختی و غذاهای فاسدشدنی در ایام نوروز برقرار بوده و صدور بارنامه برای آنها ممنوع است.

وی به صدور هشدارهای نارنجی و قرمز سازمان هواشناسی برای روزهای ۲۹ اسفند و یک فروردین ماه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارش ها در مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود، تمهیدات لازم برای تامین تجهیزات لازم اندیشیده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.