| کد خبر: 266537 |

بخش خصوصی برای ایجاد پایانه بار در البرز وارد میدان شود

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت پایانه بار در این استان وارد میدان شوند که برای تحقق این هدف این سازمان حمایت های لازم را از بخش خصوصی انجام می دهد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت پایانه بار در این استان وارد میدان شوند که برای تحقق این هدف این سازمان حمایت های لازم را از بخش خصوصی انجام می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا شهرکی روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه در جلسه هم اندیشی مدیران ارشد بخش حمل و نقل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای با تشکل های صنفی بخش کالا و مسافر البرز با تبریک ولادت حضرت زهرا و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت سپهد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: امروز در نشست مجموعه تشکل های صنفی بخش حمل ونقل کالا و مسافر استان البرز موضوعات و مشکلات این بخش بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در صنعت حمل و نقل کشور حدود ۸۰۰ هزار شغل مستقیم ایجاد شده است، افزود: با توجه به تنوع خدمات این بخش قاعدتا مسائل و مشکلات نیز به تبع گستردگی فعالیت زیاد است لذا نیاز است با کسانی که در خط اجرا و پیش برنده اصلی امور این حوزه هستند نشست هایی برای تبادل نظر داشته باشیم تا روند تصمیم سازی مناسب و بهینه برای رفع مشکلات و توسعه این بخش تسهیل شود.

این مسئول بیان کرد: این جلسات فضایی ایجاد می کند تا مسیر گفت وگوی ما به عنوان متولیان دولت که سیاستگذاری و نظارت بر صنعت حمل و نقل را برعهده داریم با تولید کننده گان در این بخش از جمله رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر، شرکت ها و سرمایه گذاران هموار و حقوق آنها به درستی احقاق شود.

شهرکی با اشاره به فعالیت  تشکل های  صنفی کالا و مسافر در استان البرز توضیح داد: مدیران این تشکل ها همگی به دنبال پیگیری حقوق زیرمجموعه خود و رفع مشکلات هستند و تشکیل مستمر این جلسات در استان های مختلف باعث می شود که آنها فرصت بیشتری برای گفت وگو داشته باشند.

در ادامه تصریح کرد: باتوجه به تغییر فضای حمل و نقل به ویژه در حوزه فناوری و اطلاعات، شرکت های دانش بنیان وارد میدان شده اند و با ارائه خدمات به نوعی برای پیشبرد اهداف این بخش ایفای نقش می کنند تا مشکلات را برطرف و بهره وری در بخش حمل و نقل را ارتقا دهند.

وی توضیح داد: شرایط ایجاب می کند که هم از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان بهره مند شویم و هم از تجربیات فعالان این بخش استفاده کنیم تا در سطح ملی و تصمیم سازی های کلان این حوزه موفق تر عمل کنیم.

شهرکی در ادامه در پاسخ به تمهیدات لازم برای ساخت پایانه بار در البرز باتوجه به جمعیت استان، ابراز کرد: بر اساس قانون سهم بهینه، سازمان برای سرمایه گذاری در احداث پایانه ها منع شده است و این فضا باید در چارچوب سرمایه گذاری بخش خصوصی دنبال شود.

این مسئول گفت: در این استان باید ساخت تیرپارک ها و ایجاد زیرساخت ها برای پایانه های عمومی دنبال شود. همچنین شرایطی ایجاد شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت این اماکن در این استان وارد میدان شوند که برای تحقق این هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شرایط لازم را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.