بازدید سایت : ۹۷۰۰۴
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری؛

بازگشت هزینه بلیت مسافران در صورت تاخیر حرکت از مبدأ

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: اگر اتوبوس های مسافربری خارج از پایانه و به طور مثال دور میدان آزادی سوار کردند تخلف بوده و تاکید شده است که برخورد قاطعی با این گونه رانندگان شود.

بازگشت هزینه بلیت مسافران در صورت تاخیر حرکت از مبدأ
تین نیوز |

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: اگر اتوبوس های مسافربری خارج از پایانه و به طور مثال دور میدان آزادی سوار کردند تخلف بوده و تاکید شده است که برخورد قاطعی با این گونه رانندگان شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقر جوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با بیان اینکه بر اساس تبصره یک ماده ۲ و ۶ در خصوص ضوابط حمل و نقل مسافر ناظر بر برخورد با تاخیر در پایانه های مسافربری است، اظهار کرد: طبق ضوابط فوق اگر وسیله نقلیه مسافربری به علت خرابی در سکو حضور پیدا نکند مسافران می توانند مبلغ خود را مطالبه یا با سرویس بعدی به سمت مقصد حرکت کنند.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی شرکت ها ساعت حرکت ثبت شده در بلیط را برای سود جویی بیشتر، تغییر دهند، افزود:‌ همکاران ما در پایانه های مسافربری و ادارات کل راهداری استان ها برای برخورد با چنین مشکلاتی توجیه بوده و اگر مسافری با مشاهده از این دست تخلفات گزارش دهد طبق ضوابط با شرکت متخلف برخورد خواهد شد.

به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری، نظارت بر شرکت ها در پایانه های مسافربری به صورت مستمر در حال انجام بوده و یکی از ضوابط منشور حقوق مسافر کنترل تاخیر حرکت از مبدا است.

وی با بیان اینکه نظارت بر پایانه های مسافربری در استان ها از طریق ادارات کل صورت می گیرد تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده بروز تخلف می توانند از طریق پیامک به سر شماره ۲۰۰۰۱۴۱ ، شماره تماس ۱۴۱ و نشانی اینترنی ۱۴۱.ir شکایات خود را ثبت کنند و بعد از دریافت کد رهگیری قطعا به تخلفات صورت گرفته رسیدگی خواهد شد.

باقر جوان تاکید کرد: مسافرین در صورت بروز تخلف نیز می توانند به همکاران مستقر ما (دفتر ادارات کل راهداری استان ها) در پایانه های مسافربری مراجعه و شکایات خود را ثبت کنند.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری اشاره ای به آزادسواری برخی اتوبوس های مسافربری خارج از پایانه ها داشت و گفت: اگر اتوبوس های مسافربری خارج از پایانه و به طور مثال دور میدان آزادی سوار کردند تخلف بوده و تاکید شده است که برخورد قاطعی با این گونه رانندگان شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر رانندگان در طول مسیر مسافری را سوار کنند شرکت موظف به تهیه بلیط با نرخ قانونی بوده لذا از مسافرین درخواست داریم که در صورت امکان از طریق پایانه های مسافربری اقدام به سفر کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.