| کد خبر: 76667 |

آغاز عملیات اجرایی احداثموج شکن سوزا در جزیره قشم

تین نیوز | عملیات احداث موج‌شکن سوزا در جزیره قشم با اعتباری بالغ بر‌ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی با برگزاری مراسم کلنگ زنی آغاز شد.
 
بهگزارش گزار"محمدرضا الهیار" سرپرست معاونت توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم کلنگ زنی موج‌شکن سوزا با اشاره به ماموریت این سازمان در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری در جزایر خلیج فارس، گفت: احداث این موج شکن در جزیره قشم باعث رونق معیشت ساحل‌نشینان و کمک به اشتغال و استفاده بهینه صیادان منطقه خواهد شد.
 
وی با اشاره به احداث ٥ موج شکن طی دو سال اخیر در بزرگترین جزیره خلیج فارس، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با هدف آماده‌سازی زیرساخت توسعه بنادر در جزیره قشم، موج‌شکن‌های ذاکری، ریگو، شیب دراز، مسن و کندالو را احداث و آماده بهره‌برداری کرده است.
 
الهیار خاطرنشان کرد: موج‌شکن رمچاه نیز در مرحله مطالعه قرارداد که با اتمام طرح مطالعاتی، تامین اعتبار و کلنگ زنی می‌شود.
 
 احداث ٧ موج شکن در جزیره قشم
"سید باقر موسوی" مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در ادامه با تشریح مشخصات این موج شکن افزود: موج شکن سوزا با طول ١ متر و مساحت حوضچه ٧ هکتار با اعتباری بالغ بر ٢ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت یکسال احداث می شود.
 
وی احداث مجموعاً ٧ موج شکن در جزیره قشم را در راستای عملیاتی‌کردن طرح توسعه بنادر کوچک اعلام کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از ظرفیت‌های موجود به دنبال توسعه دریامحور است.
 
 اشتغالزایی برای ١ نفر
"محمد ایرانی" شهردار سوزا نیز گفت: با ساخت موج شکن این شهر، سالانه ٨ هزار تن آبزیان دریایی صید و برای ١ نفر اشتغال ایجاد می شود.
 
وی ضمن بیان اینکه سوزا با ٨ هزار نفر جمعیت در ٣ کیلومتری جنوب غربی جزیره قشم واقع شده است، افزود: این شهر ساحلی ٢٥ دریانورد، ١ فروند لنج و ١٥ فروند قایق صیادی و تفریحی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.