| کد خبر: 269266 |

الحاق ۲۰ فروند کشتی تجاری به ناوگان دریایی ایران در سال ۱۴۰۲

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: الحاق ۲۰ فروند کشتی جدید تجاری و افزایش ۴۰۰ هزار تنی ظرفیت ناخالص ناوگان دریایی کشور به ویژه در دریای خزر یکی از مهم ترین اقدامات توسعه این سازمان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

تین نیوز

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: الحاق ۲۰ فروند کشتی جدید تجاری و افزایش ۴۰۰ هزار تنی ظرفیت ناخالص ناوگان دریایی کشور به ویژه در دریای خزر یکی از مهم ترین اقدامات توسعه این سازمان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، علی اکبر مرزبان در همایش سالانه مدیران این سازمان، با بیان اینکه روند توسعه ظرفیت ناوگان دریایی کشور در سال های آتی نیز ادامه خواهد داشت، گفت: در راستای توسعه کمی و کیفی دریانوردان، مجوز ۵ مرکز جدید آموزش دوره های دانشگاهی علوم دریانوردی اعطا شد.

به گفته مرزبان، در سال جاری، بیش از ۲۱ درصد به ظرفیت آموزش دریانوردی کشور اضافه شده است و کماکان تقاضا برای دریافت مجوز آموزش دریانوردی در دانشگاه های سراسری ادامه دارد.

مرزبان از ثبت بیش از ۸۵۰۰ قایق فاقد هویت در سال جاری خبر داد و آن را رکورد تاریخی در سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر با اعلام نجات جان یک هزار و ۲۵۵ دریانورد و افراد عادی در ۱۸۵ عملیات جستجو و نجات دریایی در سال ۱۴۰۲، افزود: آماده به کاری علائم کمک ناوبری سازمان بنادر و دریانوردی در برخی از بنادر به ۱۰۰ درصد و برخی دیگر به بیش از ۹۸ درصد رسیده است که قابل توجه است.

مرزبان از ممیزی ۵۶ مرکز آموزش دریانوردی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۱۳۰ هزار شناسنامه و گواهی تامه دریانوردی صادر شده است.

وی الکترونیکی کردن فرآیندهای ثبت کشتی ها و صدور گواهی نامه های دریایی را از دیگر اقدامات معاونت دریایی در سال جاری دانست و گفت: در این سال همچنین عملیات مقابله و پاکسازی آلودگی نفتی در استا ن های مازندران، هرمزگان و بوشهر انجام شده است.

سرپرست معاونت امور دریایی، تحول در بررسی سوانح دریایی را یکی از دستورکار های جدی این معاونت در سال آتی برشمرد و از آغاز عملیات لایروبی در بنادر آبادان، اروند کنار و انزلی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.