| کد خبر: 268032 |

ساخت دومین کشتی تجاری در مازندران آغاز شد

هم زمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر ساخت دومین کشتی تجاری 3500 تنی در مجموعه کشتی سازی صدرا در مازندران آغاز شد.

تین نیوز

هم زمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر ساخت دومین کشتی تجاری 3500 تنی در مجموعه کشتی سازی صدرا در مازندران آغاز شد.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی پور در آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری 3500 تنی در مجموعه کشتی سازی صدرا گفت: این پروژه جز پروژه های ملی کشور است که باسیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد دریامحور و تأکیدات رئیس جمهور در حوزه خزر اتفاق افتاد.

وی از کشتی سازی صدرا به عنوان یک مزیت تجاری در سطح کشور یادکرد و با اشاره به سرمایه گذاری 3 هزارمیلیاردی در این مجموعه، افزود: عملیات اجرایی ساخت 2 فروند کشتی 3500 تنی طی ماه های قبل آغاز شد و ساخت دومین کشتی نیز از امروز آغاز می شود.

استاندار مازندران بابیان اینکه نخستین شناور ساخت مجموعه صدرا را آذرماه سال آینده و دومین را 22 بهمن سال آینده به مجموعه بندرها استان اضافه خواهیم کرد، گفت: نگاه ما این است مجموعه صدرا سالانه 5 فروند کشتی را تولید کند چراکه ظرفیت ها و نیازمندی های خزر بیش از این ها است تا بتوانیم به سیاست های کلی نظام و راهبردهای اصلی کشور جامعه عمل بپوشانیم.

وی افزود: برای تحقق فعالیت تجاری با کشورهای سی آی اس و راه اندازی کریدور شمال به جنوب باید زیرساخت های مهمی همچون کشتی سازی صدرا را جدی بگیریم.

حسینی پور بابیان اینکه اعتماد سازمان کشتی سازی کشور به مجموعه کشتی سازی صدرا موجب اقتدار این شرکت شد و در حال حاضر حدود 800 نفر از کارشناسان و مهندسین مازندرانی در این مجموعه اشتغال پیدا کردند، ادامه داد: در نظر داریم تا واحدی را در دانشگاه نوشیروانی بابل برای تربیت کارکنان این شرکت کشتی سازی راه اندازی کنیم تا فارغ التحصیلان دانشگاه نوشیروانی را به نوعی در این مجموعه پای کار بیاوریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.