| کد خبر: 265245 |

استقبال عراق از برقراری خط دریایی بندر خرمشهر به بصره

معاون وزیر حمل و نقل عراق در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر بر ارتقای تعامل و همکاری های مشترک تاکید کرد و گفت: ما در بندر خرمشهر این آمادگی را داریم تا در جهت همکاری های اقتصادی در حوزه های بندری و دریایی نهایت ارتباط و تعامل را داشته باشیم.

تین نیوز

معاون وزیر حمل و نقل عراق در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر بر ارتقای تعامل و همکاری های مشترک تاکید کرد و گفت: ما در بندر خرمشهر این آمادگی را داریم تا در جهت همکاری های اقتصادی در حوزه های بندری و دریایی نهایت ارتباط و تعامل را داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست معاون وزیر حمل و نقل عراق با مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: خوشبختانه دو کشور مسلمان، دوست و همسایه ایران و عراق از اشتراکات دینی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زیادی برخوردار هستند و امیدواریم در سایه تعامل و همدلی، اقدامات خوبی را به صورت مشترک به سرانجام برسانیم.

عسکری با اشاره به ظرفیت و زیرساخت های موجود در بندر خرمشهر، عنوان کرد: بندر خرمشهر سالانه ظرفیت ۱۱ میلیون تن کالا دارد و با داشتن ۲۳۰ هکتار وسعت و ۲۱ پست اسکله از بنادر به روز و چند منظور ایران اسلامی به حساب می آید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، با توجه به زیرساخت های مناسب و کم نظیر، بندر خرمشهر را مناسب ترین بندر برای صادرات به کشورهای همسایه به ویژه عراق و کویت توصیف کرد و گفت: ترمینال مسافربری بندر خرمشهر از دیگر ظرفیت های فعال بندر خرمشهر است و ما این آمادگی را داریم تا در سریع ترین زمان ممکن سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره را راه اندازی کنیم.

 وی همچنین بر ضرورت انتقال علم و دانش دریایی، تاکید کرد و افزود: خوشبختانه این ظرفیت در بندر خرمشهر وجود دارد تا در امر دریانوردی آموزش های علمی و تجربیات خود را با بنادر کشور عراق به اشتراک بگذارد.

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با امید بخش خواندن این نشست مشترک، گفت: ما در بندر خرمشهر این آمادگی را داریم تا در جهت همکاری های اقتصادی در حوزه های بندری و دریایی نهایت ارتباط و تعامل را داشته باشیم.

 بنابراین گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، السید حسنین عبدالستار جبار معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق نیز در این نشست، اظهار کرد: کشورهای ایران و عراق برادر، همسایه و دوست هستند که در ابعاد مختلف از جمله فرهنگ، سیاست و اقتصاد اشتراکات فراوانی دارند و نشست امروز به منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و همکاری در حوزه بندری و دریایی دو کشور است.

 وی با اشاره به ظرفیت بنادر عراق، بیان کرد: ما در وزارت حمل و نقل کشور عراق در حوزه بندری و دریایی به دنبال همکاری اقتصادی با بنادر ایران به ویژه بندر خرمشهر هستیم.

 معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق در رابطه با سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره، گفت: از راه اندازی سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره استقبال می کنیم و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

 عبدالستار جبار عنوان کرد: ما از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست داریم که ظرفیت های علمی دریایی در جهت آموزش دریانوردان و همچنین نفرات دریایی بنادر عراق به ویژه در بحث مقابله با آلودگی دریایی را در اختیار ما بگذارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    بازم برقراری خط ریلی بندر خرمشهر به بصره رو فراموش کردید؟