| کد خبر: 264498 |

استراتژی ۱۰ ساله بندر خرمشهر تدوین و بازنگری شد

مدیرکل بندر و دریانوردی خوزستان از تدوین و بازنگری استراتژی ۱۰ ساله بندر خرمشهر در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: مطالعات مهندسی ارزش برای بهبود کارکرد اسکله ها با هدف افزایش بهره وری انجام شده است.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خوزستان از تدوین و بازنگری استراتژی ۱۰ ساله بندر خرمشهر در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: مطالعات مهندسی ارزش برای بهبود کارکرد اسکله ها با هدف افزایش بهره وری انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی از مسائل مهمی که در فعالیت های بندری خوزستان مورد توجه قرار گرفته است و بر آن تاکید داریم، موضوع ایمنی و کاهش حوادث ناشی از عملیات است. در این رابطه، افزایش میزان بازرسی ها، نظارت های حین عملیات، گزارش دهی، تشکیل کمیته های اصلی و فرعی HSE، بازنگری و مدیریت ریسک های ایمنی، بهبود روشنایی محیطی، تدوین و اجرایی شدن دستورالعمل ها، بازنگری قراردادها، تجهیز و به روز رسانی تجهیزات ایمنی و مقابله با حوادث، آموزش مستمر، کنترل گواهینامه های ایمنی تجهیزات و افراد در این بندر انجام شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با افزایش ضریب ایمنی، فضای مناسب تری در زمینه حضور بخش خصوصی و بهبود فرآیندهای جاری، ایجاد کنیم.

تدوین و بازنگری استراتژی ۱۰ ساله بندر خرمشهر

عسکری با تاکید بر توسعه نرم افزاری بندر خوزستان در کنار توسعه عملیاتی آن، توضیح داد: استراتژی ۱۰ ساله بندر خرمشهر، استخراج، تدوین و بازنگری شده است. همچنین بازنگری همه روش های اجرایی و دستورالعمل های  سیستمی و فرآیندی ادارات زیر مجموعه بندر خرمشهر، طرحی است که به صورت درون سپاری کلید خورده است. در همین خصوص، استقرار نظام مدیریت عملکرد به منظور تحقق اهداف برنامه های پنج ساله، انجام شد.

تقویت همکاری دانشگاه و صنایع بندری با عقد تفاهم نامه همکاری

به گفته وی، برنامه ریزی برای برگزاری ۲۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی تخصصی و مدیریتی مختص پرسنل بندر خرمشهر، همچنین، عقد تفاهم نامه های متعدد با دانشگاه های منطقه به منظور همکاری در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه از جمله کارهای مهم در دولت سیزدهم به شمار می رود.

انجام مطالعات مهندسی ارزش برای کارکرد اسکله ها با هدف افزایش بهره وری

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: مطالعاتی در زمینه مهندسی مجدد و مهندسی ارزش در خصوص کارکرد اسکله ها و محوطه با هدف افزایش بهره وری توان زیرساختی عملیاتی انجام شده است.

گفتنی است، بندر خرمشهر هم اکنون با مساحت ۲۴۰ هکتار و ۲۱ پست اسکله، واقع در رودخانه اروند پذیرای شناورهای کاتنتینری، فله، کالاهای عمومی، نفتی  و مسافری با عمق آبخور ۵/۶ متر واقع در جنوب غرب استان خوزستان و در شمال رودخانه اروند رود است که پس از جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، کار بازسازی بندر خرمشهر آغاز و در سال ۷۱ برای اولین بار به بهره برداری رسید تا مجدد دوران رونق و شکوفایی مطلوب خود را بازیابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.