| کد خبر: 265058 |

اختصاص ۵۱۲ هزار و ۹۸۷ کامیون جهت خروج کالاهای اساسی از بنادر

۱۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن کالاهای اساسی تا پایان آبان ماه سال جاری، در بنادر کشور تخلیه شده است.

تین نیوز

میزان تخلیه هفت قلم کالای اساسی در بنادر کشور تا پایان آبان ماه به ۱۳.۲ میلیون تن رسید.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی ۱۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن کالاهای اساسی تا پایان آبان ماه سال جاری، در بنادر کشور تخلیه شده است.

میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هشت ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن بود که در این بین سویا رشد ۴ درصدی و ذرت رشد یک درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۴۴۲ هزار و ۶۴۲ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو طی هشت ماهه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۴۹۲ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان آبان ماه سال جاری معادل ۵ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۵۴۴ تن بود.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۶۲ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ معادل ۸۱ هزار و ۶۵۰ تن بوده است.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۹ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۳۲ تنی رشد یک درصدی را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان آبان ماه سال جاری معادل ۳۲۶ هزار و ۷۸۵ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۶۹۲ هزار و ۱۲۵ تن بود.

اختصاص ۵۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون جهت خروج کالاهای اساسی

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی هشت ماهه نخست سال جاری شامل ۵۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون و ۱۴ هزار و ۲۶ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۴۶ هزار و ۱۹۴ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی های گندمی، بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.