| کد خبر: 263401 |

سرمایه‌ گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در حوزه دریایی و بندری در دست اجرا است

راهبرد اقتصاد دریا، به عنوان سند بالادستی و بسیار ارزشمند، با محوریت سازمان بنادرودریانوردی مصوب شده است که به زودی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح ارتقای راهبردی ماموریت ها و وظایف سازمان بنادر بر پایه سیاست های کلان اقتصاد دریاپایه، تاکید کرد: راهبرد اقتصاد دریا، به عنوان سند بالادستی و بسیار ارزشمند، با محوریت سازمان بنادرودریانوردی مصوب شده است که به زودی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، نشست چهره به چهره مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با کارکنان روز سه شنبه 2 آبان ماه در سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار شد .

 علی اکبر صفایی در آغاز سخنانش در این نشست، با ددمنشانه، سبعانه ، وحشیانه و ناجوانمردانه خواندن حملات رژیم جعلی اسرائیل بر علیه کودکان و مردم فلسطین ساکن در غزه که دل همه آزادگان جهان را به درد آورده است، ابراز امیدواری کرد: به زودی اخراج اشغالگران و غاصبان قدس از سرزمین های مقدس مسلمانان را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس به تشکیل کارگروه اقتصاد دریا توسط معاون اول ریاست جمهوری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت مردمی سیزدهم منتظر ابلاغ سند بالادستی و برنامه هفتم نماند، بلکه به سرعت، کارگروه اقتصاد دریا را با هدف رونق اشتغال و توسعه فعالیت های اقتصادی مردم ساکن در ساحل و نوار ساحلی و با محوریت سازمان بنادر و دریانوردی راه اندازی کرد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تسهیل فضای کسب و کار برای تمامی فعالان حوزه دریا اعم از مهندسان و مشاوران به عنوان راهبرد دیگری در ذیل سیاست های اقتصاد دریا، افزود: در بخش کریدورها بنادر به عنوان چشمه بار، مهم ترین و اصلی ترین نقاط کریدور هستند و تلاش زیادی به منظور ارتباط با کشورهای مختلف از سوی معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر با انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه مدنظر قرار گرفته و انجام شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به راهبرد منابع انسانی در سازمان بنادر و دریانوردی و اجرایی سازی مجوز جذب نخبگان و نیروهای متخصص در این سازمان، گفت: همکاری و فعالیت نیروهای نخبه در سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به وظایف دولت صاحب بندر، پرچم و ساحل، سبب می شود تا کشور بتواند به وظایف بین المللی و ملی اش در حوزه های مختلف صنعت دریایی به درستی عمل کند.

صفایی، جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر بازرگانی و جذب ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی را از دیگر راهبردهای سازمان بنادر در دیل سیاست اقتصاد دریاپایه برشمرد و تصریح کرد: در این حوزه تمام تاکید بر اعلام قراردادهای سرمایه گذاری محقق شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، توسعه ناوگان در بنادر شمال و جنوب؛ بازسازی ناوگان های فرسوده؛ تربیت دریانوردان؛ راه اندازی هنرستان های دریایی و توسعه هدفمند بنادر بزرگ بازرگانی و بنادر کوچک چندمنظوره را از دیگر راهبردهای توسعه دریامحور در سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه  زیربنایی و روبنایی در بنادر تجاری کشور در دست اقدام و اجرا قرار دارد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم همچنین، محمدعلی اصل سعیدی پور، مدیر ارتباطات و بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مسبوق به سابقه بودن برگزاری دیدار چهره به چهره در این سازمان طی دو سال گذشته از شروع به کار دولت مردمی، اظهار داشت: مردم محوری و دیدار رو در رو مسئولان با کارکنان سبب درک متقابل و ارتقای کیفی انجام ماموریت ها و وظایف می شود.

سعیدی پور با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن مسئولان و کارکنان، علاوه بر آشنایی مدیران از کاستی ها و مشکلات پرسنل، سبب اطلاع کارکنان از سختی های کارهای اجرایی و البته درک متقابل می شود، افزود: در سازمان های فرهیخته و پیشرو در علم و تخصص، از فرصت گفت وگوی رو در روی مسئولان و کارکنان، برای دستیابی به درک متقابل استقبال می شود.

مدیر ارتباطات و بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در ارتقای جایگاه سازمان بنادر، یکی از اولویت های سازمان در حوزه ارتباطی را توسعه ارتباطات درون سازمانی و ارتباط سازنده به کارکنان و پرسنل توصیف کرد و گفت : به دستور مدیرعامل سازمان بنادر، مشابه این نشست ها در بنادر تابعه نیز تاکنون انجام شده و با جدیت دنبال خواهد شد .

این گزارش می افزاید؛ در این نشست کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی ، مشکلات و مسائل و درخواست های کاری، اداری ، رفاهی و معیشتی خود را با مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان مطرح کردند و ایشان دستورات لازم در راستای حل و رفع مشکلات مطرح شده را صادر کرد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.