| کد خبر: 262046 |

کمبود ۴.۵ هزار دریانورد در کشور

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بخش کشتی هایی با ظرفیت کمتر از ٣ هزار تن، ۴ هزار و ۵٠٠ دریانورد کمبود داریم، گفت: دریانوردان ایرانی مهاجرت نکردند.

تین نیوز

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بخش کشتی هایی با ظرفیت کمتر از ٣ هزار تن، ۴ هزار و ۵٠٠ دریانورد کمبود داریم، گفت: دریانوردان ایرانی مهاجرت نکردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مجید علی نازی، عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی درباره کمبود دریانورد در ایران اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی و دریانورد در بخش کشتی های کمتر از ٣ هزار تن است و در این حوزه با کمبود ۴ هزار و ۵٠٠ هزار دریانورد مواجه هستیم. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در بخش کشتی هایی با ظرفیت بالای ٣ هزار تن با کمبود محسوس نیرو و دریانورد مواجه نیستیم چراکه در حال حاضر استقبال جوانان از  تحصیلات  چشمگیر بوده است و با تفاوت حقوق و درآمد به دنبال کار دریانوردی در درجات بالاتر هستند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: در گذشته جوان ها کمتر به دانشگاه می رفتند اما امروز کمتر جوان دریانوردی تحصیلات کارشناسی ندارد و با تحصیلات هم به سراغ درجات نامحدود می روند. از این رو، در ظرفیت های کمتر از  زیر سه هزار با کمبود نیرو  رو به رو شده ایم. 

علی نازی با اشاره به مهاجرت در بین دریانوردان تاکید کرد: مهاجرت در بخش دریانوردی کمتر از سایر مشاغل در حوزه حمل و نقل است چراکه دریانوردان حقوق و درآمد دلاری دارند و حقوق شرکت های داخلی با شرکت های تقریبا بین المللی همسانی می کند. از این رو مهاجرت در بین دریانوردان فراگیر نیست چراکه در ایران حقوق دلاری می گیرند و ریالی خرج می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.