| کد خبر: 257695 |

پیگیری سازمان بنادر برای بازگشت دریانوردان زمینگیر به میهن

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در حوزه حقوق دریانوردان، سازمان بنادر با برخوداری از واحد کار دریایی در مرکز و بنادر و در راستای اجرای مقاوله نامه کار دریایی پیگیری موثری در زمینه پرداخت حقوق، بازگشت به میهن دریانوردان زمین گیر و شکایات آنها به عمل آورده است.

تین نیوز

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در حوزه حقوق دریانوردان، سازمان بنادر با برخوداری از واحد کار دریایی در مرکز و بنادر و در راستای اجرای مقاوله نامه کار دریایی پیگیری موثری در زمینه پرداخت حقوق، بازگشت به میهن دریانوردان زمین گیر و شکایات آنها به عمل آورده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی نازی در مراسم روز جهانی دریانورد با بیان اینکه امروز بیش از ۸۵ درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام می شود، گفت: در ایران با توجه به همجواری با آب های آزاد از جمله خلیج فارس و دریای عمان و بزرگ ترین دریاچه دنیا (دریای خزر) اهمیت حمل و نقل دریایی بسیار زیاد است. بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم که موجبات بهره مندی از این موهبت الهی را در بسیاری از زمینه ها از حمل و نقل گرفته تا صیادی، اکتشاف میادین، گردشگری، پژوهشی و خدماتی فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت حمل و نقل دریایی تأثیر زیادی در مبادلات فرامرزی به خصوص بازرگانی و تجارت فراقاره ای دارد، اظهار داشت: این صنعت به عنوان ایمن ترین نوع حمل و نقل کالای سنگین و سبک و کالای با ارزش شناخته می شود و تأثیر مثبت زیادی بر توسعه اقتصاد کشورها دارد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت و نقش دریانوردان تصریح کرد: دریانوردان هسته ای ترین عنصر تأثیرگذار در صنعت دریانوردی هستند. در بسیاری از کشورها رکن چهارم نیروهای نظامی شناخته می شوند و این نشان از نقش آفرینی و اهمیت بالای این نیروهای ارزشمند دارد.

به گفته نازی، شعار سال جاری سازمان جهانی دریانوردی «مارپول در ۵۰ سالگی، تعهدات ما ادامه دارد» است. در همین راستا، شعار روز جهانی دریانوردی با عنوان «مشارکت مؤثر دریانوردان در حفاظت از محیط زیست دریایی» معرفی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به آموزش های تخصصی دریانوردان که طبق کنوانسیون استانداردهای آموزش، گواهینامه و نگهبانی مصوب سال ۱۹۷۸ و اصلاحات بعدی آن صورت می گیرد، آموزش درست به همراه فرهنگ سازی مناسب، ارتباط مستقیم با اجرای صحیح الزامات و تعهدات زیست محیطی روی کشتی ها، جلوگیری از انتشار مواد نفتی به دریا، نریختن زباله و فاضلاب کشتی تا تعهد به استفاده از سوخت های کم سولفور برای جلوگیری از آلودگی از موارد قابل ذکر در این باره است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت و جایگاه دریانوردان در صنعت دریانوردی و رویکرد اقتصاد دریامحور کشور، یکی از اولویت های اصلی سازمان بنادر توسعه کمی و کیفی دریانوردان است، خاطرنشان کرد: در این راستا، اقداماتی انجام شده است که گسترش همکاری با سایر کشورها در زمینه شناسایی گواهینامه دریانوردان و انعقاد تفاهم نامه با دو کشور هند و سوریه، همچنین اجرای طرح مطالعاتی ارتقای اثربخشی، دوره های آموزشی با فناوری های روز دنیا از جمله آنها است. 

نازی با بیان اینکه سال های گذشته برای رفاه حال دریانوردان اقدامات مناسبی در راستای تحقق دولت الکترونیک صورت پذیرفت و امروز هم برنامک و وبسایت همراه دریانوردان (ناد) رونمایی می شود، ابراز داشت: در حوزه حقوق دریانوردان، سازمان بنادر با برخوداری از واحد کار دریایی در مرکز و بنادر و در راستای اجرای مقاوله نامه کار دریایی پیگیری موثری در زمینه پرداخت حقوق، بازگشت به میهن دریانوردان زمین گیر و شکایات آنها به عمل آورده است و به طور مستمر پیگیر مطالبات و حقوق دریانوردان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.