| کد خبر: 261929 |

عملیات پاک‌ سازی آب‌ های گناوه از آلودگی نفتی ادامه دارد

با جداسازی گل و لای رسوب شده روی لوله نفت، همچنان عملیات یافتن نقطه نشت نفت جهت انسداد محل آن در حال انجام است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاک سازی آب های گناوه از آلودگی نفتی وارد بیست و ششمین روز شده و عملیات نشت یابی و انسداد محل نشت نفت نیز همچنان تداوم دارد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی نسب در بازدید از روند عملیات پاک سازی آب های گناوه از آلودگی نفتی اظهار کرد: با جداسازی گل و لای رسوب شده روی لوله نفت، همچنان عملیات یافتن نقطه نشت نفت جهت انسداد محل آن در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: مدفون بودن خط لوله در عمق چهار متری از سطح بستر و دید کم جهت انجام عملیات، از جمله عوامل عدم انسداد سریع محل نشت نفت در خط لوله گناوه - خارگ است.

شکیبی نسب افزود: با توجه به نقش حاکمیتی و هماهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آب های این استان، با پیگیری های انجام شده تیم غواصی شرکت نفت فلات قاره با تجهیزات کامل به همراه شناور مجهز جهت سرعت بخشیدن به عملیات وارد منطقه شده است.

به گفته وی، در ۲۶ روز اخیر در تمام روزهایی که امکان تردد دریایی وجود داشته نسبت به انجام عملیات مقابله با آلودگی نفتی اقدام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: شناورهای خلیج فارس۳، هادی ۵، پایش ۲، پایش ۱، آزادی ۳، آزادی ۴، ماکان، کربلا، بارج پاک بوم ۵ و بارج پاک بوم ۶ از جمله شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی این استان هستند که تاکنون در عملیات مقابله با آلودگی های نفتی در آب‎ های گناوه مشارکت فعال داشتند.

شکیبی نسب ادامه داد: در این عملیات از ظرفیت بندر امام خمینی (ره) نیز برای سرعت بخشی به عملیات مقابله با آلودگی نفتی کمک گرفته شده است.

وی افزود: به علت عدم انسداد کامل محل نشت نفت در روزهای اخیر عملیات مقابله با آلودگی بسیار زمانبر و طاقت فرسا شده، از این رو انتظار می رود مجموعه نفت با سرعت بیشتری نسبت به انسداد محل نشت نفت حداکثر تا ۴ روز آینده اقدام کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شکیبی نسب اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در چنین مواردی نقش هماهنگی دستگاه های متولی و مشارکت فعال برای بسیج امکانات و ظرفیت ها برای مقابله با آلودگی دارد که این نقش در موضوع آلودگی نفتی در آب های گناوه به صورت تمام و کمال محقق شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.