| کد خبر: 261192 |

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۷ میلیون تن کالا در بندر امام

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی طی پنج ماهه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ١٧ میلیون و ۵٧٢ هزار و ٣٧٣ تن رسید.

تین نیوز

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی طی پنج ماهه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ١٧ میلیون و ۵٧٢ هزار و ٣٧٣ تن رسید.

‎به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داود چگنی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بندر امام خمینی (ره) ٩ میلیون و ٩۴٣ هزار و ١٧۶ تن و کالاهای نفتی هفت میلیون و ۶٢٩ هزار و ١٩٧ تن بوده است.

‎سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: مجموع عملیات بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی از ١٠ میلیون و ١۶٢ هزار و ٢٨٧ تن با رشد چهار درصدی به ١٠ میلیون و ۵٩٣ هزار و ٧٩٧تن در پنج ماه امسال رسید.

وی با بیان اینکه ترانزیت در این منطقه ویژه اقتصادی با ۱۹ درصد رشد به ۹۲۶ هزار تن در سال جاری رسیده است ادامه داد: صادرات کالا از این بندر با ۶ درصد رشد به ۹ میلیون تن رسیده است.

چگنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اظهارکرد: تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی به ۲.۸ میلیون تن رسیده که ۲۵ درصد رشد را نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته نشان می دهد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان یادآورشد: همچنین تخلیه و بارگیری فراورده‌های نفتی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده که رشد ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

به گفته وی، تخلیه و بارگیری کالای عمومی و متفرقه ۹۴۴ هزارتن است که نسبت به پنج ماهه سال گذشته، رشد چهار درصدی دارد.

‎بر اساس این گزارش، بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود. همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تأمین امنیت غذایی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.