| کد خبر: 258277 |

سرمایه گذاری زیرساختی در مسیر کریدور شمال جنوب ارتقا می یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست سه جانبه ایران هند روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال جنوب تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ساله اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت های چشمگیری در زمینه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است .

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست سه جانبه ایران- هند- روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال- جنوب تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ساله اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت های چشمگیری در زمینه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است.

آسان سازی ترانزیت در مسیر کریدور شمال جنوب بررسی می شود

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست هم اندیشی سه جانبه ایران- هند- روسیه پیرامون تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال- جنوب که با حضور مقامات عالیرتبه و سفرای کشورهای روسیه، هند، ازبکستان، ارمنستان، تاجیکستان، عمان، قطر،عمان و عراق در هتل اسپیناس برگزار شد ضمن خوش آمدگویی، بخشی از دستاوردهای هم اندیشی های پیشین و برنامه های پیش رو را برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال- جنوب را اهداف کلی این نشست عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت های موجود در کریدور شمال جنوب در کوتاه مدت، افزایش مبادلات کالا از این مسیر در مدهای مختلف حمل ونقلی، افزایش سرمایه گذاری های زیرساختی در این مسیر کریدوری و ارتقای ترانزیت کالا از مسیر شمال به جنوب به ۵۰ میلیون تن و حمایت از بخش های خصوصی بخشی از اهداف این نشست است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سرمایه گذاران بخش خصوصی با کنترل و مالکیتی که در مدهای حمل و نقلی دارند این تضمین را به صاحبان کالا می دهند تا کالاها از این مسیر ترانزیتی با امنیت، ایمنی بالا و هزینه کمتر عبور کنند و مبادله شوند.

صفایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ساله اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت های چشمگیری در زمینه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است . 

وی پیوستن ایران به پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا را فصل جدیدی را آغاز فصل جدیدی از روابط اقتصادی با کشورهای دیگر برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: هم اکنون ۱۰ میلیون تن کالا از مسیر کریدوری شمال- جنوب عبور می کند که ظرفیت کنونی آن ۲۴ میلیون و ۷۰۰ تن کالاست و هدف ارتقای ترانزیت از این مسیر به ۵۰ میلیون تن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده برنامه ریزی ها و پروژه های در دست اقدام کشورهای عضو کریدور شمال- جنوب ۳۸.۲ میلیارد دلار است که این نوید را می دهد که هدف ترانزیت ۵۰ میلیون تن در سال در این مسیر محقق شود.

صفایی تصریح کرد: مسیر کریدور شمال- جنوب، ارزان ترین، ایمن ترین و کم هزینه ترین مسیر برای ترانزیت کالا از شمال به جنوب است.

صفایی گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از ۲۹۰ میلیون تن کالا در شمال و جنوب کشور و همچنین فعالیت ۴۰۰ فروند کشتی در این مسیر کریدوری و سایر مسیرها این تضمین را می دهد که ترانزیت از این مسیر با امنیت در تمامی مدهای حمل ونقلی جاده ای، ریلی، بنادر انجام شود

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.