| کد خبر: 251525 |

بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص ثبت کشتی های مرتبط با ایران توسط دولت پاناما

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای درخصوص ثبت کشتی های مرتبط با ایران توسط دولت پاناما که در برخی رسانه های خارجی و داخلی بازتاب داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

تین نیوز

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای درخصوص ثبت کشتی های مرتبط با ایران توسط دولت پاناما که در برخی رسانه های خارجی و داخلی بازتاب داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه وزارت راه و شهرسازی ، سازمان بنادر و دریانوردی  در بیانیه خود ضمن توصیه به دولت پاناما مبنی بر رعایت موازین و کنوانسیون های بین المللی بر بی اثر بودن ادعاهای بی اساس آن کشور در میزان تجارت دریایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. 

متن کامل بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی بدین شرح است :

تمامی کشتی های متعلق به شرکت های کشتیرانی ایرانی هم اکنون تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و ناوگان ایران با ظرفیت تناژ قابل توجه در بین ۲۰ کشور بزرگ مالکان دنیا، کاملاً درخدمت حمل و نقل دریایی کشور برای رفع نیازهای صادراتی و وارداتی کالا هستند.

کشتی های تحت پرچم ایران از استانداردهای بسیارخوب و مطابق قوانین ملی و کنوانسیون های بین المللی دریایی برخوردار هستند که نتایج کنترل و بازرسی های صورت گرفته در تفاهم نامه های کنترل و بازرسی دنیا موید این امر است.

همچنین دریانوردان ایرانی نیز از صلاحیت و شایستگی لازم برخوردار هستند که این امر موردتایید کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی IMO قرار گرفته است و خوشبختانه با اقدامات خوبی که درطول سه دهه اخیر برای افزایش کیفی و کمی آموزش دریانوردی کشور صورت گرفته، مایه فخر و مباهات است و اعلام می گردد درحال حاضر اکثر قریب به اتفاق افسران شاغل برروی کشتی های ایرانی را دریانوردان ایرانی تشکیل می دهند.

تاکید می کنیم، این گونه اقدامات، نه تنها غیرواقع و بی اهمیت تلقی می شود، بلکه بیشتر بدلیل فشارهای سیاسی که ازسوی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکا وارد شده، مطرح می شود.

به دولت پاناما نیز نصیحت و توصیه می شود، متوجه اعمال و رفتار و آثار حقوقی و بین المللی اینگونه اظهارات و ادعاهای بی اساس خود باشد که نه تنها هیچ گونه تاثیر و خللی در تجارت دریایی ایران نخواهد داشت، بلکه با موازین آزادی تجارت بین الملل تعارض کامل دارد و با روح حاکم برتمامی کنوانسیون های بین المللی دریایی که وجه مشترک همه آنها تشویق دولت ها به همکاری با یکدیگر است و همچنین مواد ۱ و ۲ کنوانسیون ایجاد سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) که هم دولت ایران و هم دولت پاناما عضو آن هستند، در تضاد است. به استناد این دو ماده ، دولت های عضو این سازمان بین المللی وابسته به ملل متحد متعهد شده اند، از هرگونه محدودیت برای کشتیرانی تجاری و رفتار تبعیض آمیز ، پرهیز کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.