| کد خبر: 247777 |

◄ بندر شهید حقانی در بندرعباس؛ پر ترددترین بندر مسافری کشور

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد: ۱۴۷ هزار و ۲۵۰ تن کالای غیرنفتی طی شش ماهه امسال در این بنادر کاپوتاژ شده که نسبت به سال گذشته در این مدت ۴۲۴ درصد رشد داشته‌ایم.

تین نیوز
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد: ۱۴۷ هزار و ۲۵۰ تن کالای غیرنفتی طی 6 ماهه امسال در این بنادر کاپوتاژ شده که نسبت به سال گذشته در این مدت ۴۲۴ درصد رشد داشته ایم.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی در تشریح فعالیت های عملیاتی 6 ماهه بنادر شرق هرمزگان از کاپوتاژ بیش ۱۴۷ هزار تن کالای غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: تردد شناورها به بنادر شرق این استان شش درصد رشد داشته است.
 
وی عمده کالای غیر نفتی کاپوتاژ شده در این بنادر را مواد معدنی عنوان کرد و افزود: طی مدت طی شده از سال جاری، یک میلیون ۲۲۶ هزار و ۵۳۴ تن از انواع کالای نفتی و غیر نفتی از بنادر شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که شامل کالای اساسی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، مشتقات نفتی، گازی و ماشین آلات صنعتی است.
 
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین از پهلوگیری ۹ هزار و  ۸۱۲ فروند انواع شناورها در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: در این مدت ۱۲۹ فروند شناور بالای هزار تن و ۹ هزار ۶۸۳ فروند شناور زیر هزار تن در این بنادر پهلو گرفته اند.
 
محمدحسینی تختی در بخش دیگری از سخنان خود به جابجایی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از ابتدای سال جاری تا نیمه مهرماه امسال در بنادر شرق هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: بندر شهید حقانی در بندرعباس پر ترددترین بندر مسافری در کشور قلمداد می شود.
 
وی با بیان اینکه با جابجایی یک میلیون ۲۹۸ هزار نفر و ۸۰۰ نفر مسافر و گردشگر از طریق این مسیر دریایی،۶۴ درصد رشد نسبت به مدت سال گذشته به ثبت رسیده، بیان کرد: در بندر هرمز نیز ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و گردشگر جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰درصد افزایش آمارهای مسافری به ثبت رسیده است.
 
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اضافه کرد: در مسیر دریایی بین المللی بندر شهید باهنر به مقصد بندر شارجه نیز با انجام دو سفر در هفته ۹ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر در این بازه زمانی جابجا شده اند.
 
محمد حسینی تختی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مکانی و نیز تجهیزات ایمنی، ایستگاه آتش نشانی، دستگاه های کش لس صدور بلیط الکترونیکی، بندر شهید حقانی را به بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور تبدیل کرده است.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.