| کد خبر: 238550 |

◄ عملکرد ۹ ماهه بنادر اعلام شد

میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور تا پایان آذر ۱۴۰۰ معادل ۱۰۹ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

تین نیوز

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور تا پایان آذر ۱۴۰۰ معادل ۱۰۹ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بخش کانتینری، فلۀ خشک، فله مایع، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) و مواد نفتی در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰۹.۰۹ میلیون تُن بوده که در قیاس با میزان عملیات تخلیه و بارگیری ۹۴.۷۲ میلیون تُنی در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، حاکی از رشد ۱۵.۲ درصدی است.

میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان، اروندکنار، آستارا، امام خمینی (ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهید باهنر، شهید رجایی، شهید حقانی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر مدنظر قرار گرفته است.

عملیات تخلیه و بارگیری کالا تا پایان آذرماه سال جاری در بخش کانتینری ۱.۴۸ TEU و به وزن ۱۷.۱۹ میلیون تُن، فله خشک ۳۵.۰۱ میلیون تُن، فلۀ مایع ۳.۰۵ میلیون تُن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۱۵.۲۵ میلیون تُن و مواد نفتی ۳۸.۵۹ میلیون تُن بوده است.

میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی ۹ ماهه سال ۹۹ نیز در بخش کانتینری ۱.۳۸ TEU و به وزن ۱۵.۴۲ میلیون تُن، در بخش فلۀ خشک ۳۰.۰۶ میلیون تُن، در بخش فلۀ مایع ۲.۵۲ میلیون تُن، در بخش جنرال کارگو ۱۳.۷۸ میلیون تُن و در بخش مواد نفتی ۳۲.۹۴ میلیون تُن بوده است که در مجموع عدد ۹۴.۷۲ میلیون تُن را نشان می‌دهد.

میزان عملیات تخلیه و بارگیری در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بخش کانتینری به واحد TUE رشد ۷ درصدی، در بخش کانتینری به وزن رشد ۱۱.۵ درصدی، در بخش فله خشک رشد ۱۶ درصدی، در بخش فله مایع رشد ۲۱ درصدی، در بخش جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) رشد ۱۰.۷ درصدی و در بخش مواد نفتی رشد ۱۷.۱ درصدی را تجربه کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.