| کد خبر: 238184 |

◄ ایران آماده همکاری بندری و دریایی با نیکاراگوئه است

ایساک لنین براوو؛ سفیر نیکاراگوئه در ایران، با علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار کرد و خواستار بررسی راهکارهای افزایش همکاری های بندری و دریایی دو کشور، به ویژه در بخش توسعه زیرساخت ها، شد.

تین نیوز

ایساک لنین براوو؛ سفیر نیکاراگوئه در ایران، با علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار کرد و خواستار بررسی راهکارهای افزایش همکاری های بندری و دریایی دو کشور، به ویژه در بخش توسعه زیرساخت ها، شد.

به گزارش تین نیوز، ایساک لنین براوو ؛ سفیر نیکاراگوئه در ایران،  با علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار کرد و خواستار بررسی راهکارهای افزایش همکاری های بندری و دریایی دو کشور، به ویژه در بخش توسعه زیرساخت ها، شد.  

ایساک لنین براوو در این دیدار تاکید کرد: ایران و نیکاراگوئه دو کشور قدرتمند در جامعه جهانی هستند و تاریخچه روابط اقتصادی قابل توجهی دارند. 

سفیر نیکاراگوئه در ایران، با اشاره به صحبت‌های آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، مبنی بر افزایش روابط تجاری ایران با کشورهای آمریکای لاتین، اظهار داشت: ما به دنبال راهکارهایی برای افزایش روابط تجاری خود با ایران هستیم و در همین راستا خواهان تشکیل نشستی مجازی بین سازمان بنادر و دریانوردی ایران با ادره بنادر و کشتیرانی نیکاراگوئه هستیم تا در این نشست تخصصی، راهکارهای افزایش همکاری‌های بندری و دریایی بین دو کشور بررسی شود.

به گفته وی، توسعه زیرساخت‌های بندری، توسعه و ساخت ۲ بندر جدید در نیکاراگوئه و تعمیر و بازسازی بنادر قدیمی، از جمله برنامه‌های این کشور برای افزایش توان دریایی است.

در این نشست همچنین مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای باسابقه و قدرتمند در حوزه تجارت دریایی است و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، طی این سال ها، باعث قوی‌تر شدن ایران شده است. 

علی اکبر صفایی با بیان اینکه در حال حاضر تمام طراحی‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه بندری توسط کارشناسان ایرانی و در داخل در ایران انجام می‌شود، تاکیدکرد: از آخرین دستاوردهای این حوزه در ایران می‌توان به ساخت اسکله‌ای با ظرفیت پذیرش کشتی‌های کانتینری با گنجایش بیش از ۱۸ هزار TEU اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه کشتی سازی نیز، علاوه بر ناوگان نظامی، کشتی‌های ناوگان تجاری و نفتی در داخل کشور ساخته می‌شوند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کلیه اقدامات توسعه‌ای و سرمایه گذاری در ایران توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، بنابراین می‌توانیم در قالب برنامه اقدام مشترک، در زمینه فعالیت‌های بندری و دریایی با کشور نیکاراگوئه همکاری داشته باشیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برای هرگونه حمایت و همکاری با کشور نیکاراگوئه در حوزه دریایی و بندری اعلام آمادگی می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.