| کد خبر: 237985 |

◄ سفرهای دریایی در انتظار ابلاغ محدودیت‌های جدید

در حالی که پروتکل‌های بهداشتی اخیر برای مقابله سویه جدید کرونا به نام امیکرون از ابتدای هفته جاری تصویب شده، به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی هنوز ابلاغ نشده و اجرای آن در سفرهای دریایی منتظر آن است.

تین نیوز

در حالی که پروتکل‌های بهداشتی اخیر برای مقابله سویه جدید کرونا به نام امیکرون از ابتدای هفته جاری تصویب شده، به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی هنوز ابلاغ نشده و اجرای آن در سفرهای دریایی منتظر آن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون در کشورهای مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروتکل‌های جدیدی را برای سفرهای خارجی اعلام کرد که در آن فهرست کشورها از نظر سویه‌های جهش یافته بروزرسانی شد و کشورهای مختلف در سه دسته کشورهای ویژه(کشورهای با گردش بالای سویه جهش یافته ویروس کرونا)، کشورهای پرخطر (با شیوع بالای بیماری) و سایر کشورها تقسیم بندی و بر این اساس ۶۸ کشور مشمول ممنوعیت و محدودیت‌های جدید سفر به ایران شدند.

این پروتکل جدید از ابتدای هفته جاری (شنبه ۱۳ آذر ماه) تصویب و امضاء شده است اما به نظر می‌رسد هنوز برای حوزه حمل‌ونقل دریایی ارسال نشده و سفرهای دریایی همچنان با پروتکل‌های قبلی البته با قدری سخگیری بیشتر انجام می‌شود.

چنگیز جوادپور -مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی  در پاسخ به سوالی درباره چگونگی اجرای پروتکل‌ها و محدودیت‌های اخیر برای مقابله با سویه جدید کرونا به نام امیکرون، اظهار کرد: تا کنون پروتکل‌های جدید برای مقابله با شیوع ویروس جدید ویروس کرونا به حوزه دریایی و بنادر ابلاغ نشده است و سفرهای دریایی همچنان بر اساس پروتکل‌های سابق انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا، سختگیری بیشتری در مبادی ورودی کشور و به ویژه سفرهای دریایی داریم اما به محض ابلاغ مصوبات و ابلاغیه‌های جدید آن را اجرایی خواهیم کرد.

جوادپور در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا امکانات و تجهیزات لازم برای اجرای پروتکل‌ها و محدودیت‌های جدید مانند قرنطینه در بنادر ایران وجود دارد یا خیر؟ ادامه داد: تمام شرایط برای اجرای جزییات پروتکل‌ها و محدودیت‌های جدید را در بنادر داریم و پیش از این نیز بسترهایی مانند قرنطینه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. به محض ابلاغ مصوبات جدید، مراحل اجرایی آن را آغاز می‌کنیم و جای نگرانی در این زمینه نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.