| کد خبر: 236108 |

◄ واگذاری بنادر کوچک به بخش‌ خصوصی ادامه دارد

با روند پیش‌رو، پیش‌بینی می‌شود که در ۶ ماهه دوم سال جاری شاهد ورود بیش از ۳۰ میلیون تن کالای اساسی باشیم.

تین نیوز

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با روند پیش‌رو، پیش‌بینی می‌شود که در ۶ ماهه دوم سال جاری شاهد ورود بیش از ۳۰ میلیون تن کالای اساسی باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر‌کوهساری با اشاره به رشد عملیات حمل‌و‌نقل کانتینری در دریا و زیرساخت‌های کانتینری در دنیا، اظهار داشت: بر اساس فهرست اعلام شده از بنادر برتر کانتینری جهان در سال ۲۰۲۰، بندر شانگهای با ۴۳ میلیون TEU و بندر سنگاپور با ۳۶ میلیون TEU بیشترین سهم جابه‌جایی کالاهای کانتینری جهان را داشتند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازار حمل و نقل کانتینری آسیا در اختیار شرکت‌های کشتیرانی چینی است، افزود: عملکرد کانتینری منطقه بیش از ۲۷ درصد است که مطالعات نشان می‌دهد بیشتر کشورهای منطقه در صدد برنامه‌ریزی و اجرای افزایش ظرفیت‌های کانتینری خود هستند.

وی با بیان لزوم بازنگری و به روزرسانی قراردادهای اپراتوری و سرمایه‌گذاری بنادر کشور، گفت: با توجه به تداوم شرایط تحریم، شیوع کرونا و تغییرات نرخ ارز لازم است تا در خصوص به‌ روزرسانی قراردادهای اپراتوری و سرمایه‌گذاری اقدام شود.

واگذاری ۶ بندر کوچک به بخش خصوصی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: در قالب قراردادهای بلند مدت راهبری و سرمایه‌گذاری بنادر آستارا، فریدون‌کنار، کنگان، دیر و گناوه به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته وی، بنادر کوچک دیلم، بلخیر، جاسک، سیریک، شادگان و سجافی در جنوب کشور تا پایان امسال به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

کوهساری با بیان لزوم بازنگری تعرفه خدمات بندری، از توسعه و تکمیل نرم‌افزارهای موجود بندری و ایجاد سامانه جدید جامع بندری خبر داد و با اشاره به توسعه کانتینری و کشتی‌های رو-رو درحوزه دریای خزر، تاکید کرد: مطالعات میدانی نشان می‌دهد که کلیه کشورهای حوزه خزر برنامه‌های جدی برای استفاده از ظرفیت‌های کانتینری درحوزه حمل و نقل دریایی دارند، بنابراین لازم است تا ظرفیت بنادر شمالی کشور را به این سمت توسعه دهیم.

تامین و توسعه کانتینرهای یخچالی و غیریخچالی، بنادر شمالی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین و توسعه کانتینرهای یخچالی و غیریخچالی، دوسربار کردن کانتینرهای صادراتی و ترانزیتی و اعمال تخفیف تعرفه‌ای برای کشتی‌های رو-رو را برای توسعه ظرفیت‌های کانتینری بنادر شمالی ضروری دانست.

به گفته وی، تامین تجهیزات استراتژیک و غیراستراتژیک مورد نیاز بنادر، تسریع در خروج کالاهای متروکه و بررسی انتقال و توزیع تجهیزات بین بنادر و پایانه‌های بندری از مهم‌ترین اقدامات سازمان بنادر در حوزه بندری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.