◄ واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی ادامه دارد
با روند پیشرو، پیشبینی میشود که در ۶ ماهه دوم سال جاری شاهد ورود بیش از ۳۰ میلیون تن کالای اساسی باشیم.
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با روند پیشرو، پیشبینی میشود که در ۶ ماهه دوم سال جاری شاهد ورود بیش از ۳۰ میلیون تن کالای اساسی باشیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصرکوهساری با اشاره به رشد عملیات حملونقل کانتینری در دریا و زیرساختهای کانتینری در دنیا، اظهار داشت: بر اساس فهرست اعلام شده از بنادر برتر کانتینری جهان در سال ۲۰۲۰، بندر شانگهای با ۴۳ میلیون TEU و بندر سنگاپور با ۳۶ میلیون TEU بیشترین سهم جابهجایی کالاهای کانتینری جهان را داشتند.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازار حمل و نقل کانتینری آسیا در اختیار شرکتهای کشتیرانی چینی است، افزود: عملکرد کانتینری منطقه بیش از ۲۷ درصد است که مطالعات نشان میدهد بیشتر کشورهای منطقه در صدد برنامهریزی و اجرای افزایش ظرفیتهای کانتینری خود هستند.
وی با بیان لزوم بازنگری و به روزرسانی قراردادهای اپراتوری و سرمایهگذاری بنادر کشور، گفت: با توجه به تداوم شرایط تحریم، شیوع کرونا و تغییرات نرخ ارز لازم است تا در خصوص به روزرسانی قراردادهای اپراتوری و سرمایهگذاری اقدام شود.
واگذاری ۶ بندر کوچک به بخش خصوصی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: در قالب قراردادهای بلند مدت راهبری و سرمایهگذاری بنادر آستارا، فریدونکنار، کنگان، دیر و گناوه به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گفته وی، بنادر کوچک دیلم، بلخیر، جاسک، سیریک، شادگان و سجافی در جنوب کشور تا پایان امسال به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
کوهساری با بیان لزوم بازنگری تعرفه خدمات بندری، از توسعه و تکمیل نرمافزارهای موجود بندری و ایجاد سامانه جدید جامع بندری خبر داد و با اشاره به توسعه کانتینری و کشتیهای رو-رو درحوزه دریای خزر، تاکید کرد: مطالعات میدانی نشان میدهد که کلیه کشورهای حوزه خزر برنامههای جدی برای استفاده از ظرفیتهای کانتینری درحوزه حمل و نقل دریایی دارند، بنابراین لازم است تا ظرفیت بنادر شمالی کشور را به این سمت توسعه دهیم.
تامین و توسعه کانتینرهای یخچالی و غیریخچالی، بنادر شمالی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین و توسعه کانتینرهای یخچالی و غیریخچالی، دوسربار کردن کانتینرهای صادراتی و ترانزیتی و اعمال تخفیف تعرفهای برای کشتیهای رو-رو را برای توسعه ظرفیتهای کانتینری بنادر شمالی ضروری دانست.
به گفته وی، تامین تجهیزات استراتژیک و غیراستراتژیک مورد نیاز بنادر، تسریع در خروج کالاهای متروکه و بررسی انتقال و توزیع تجهیزات بین بنادر و پایانههای بندری از مهمترین اقدامات سازمان بنادر در حوزه بندری است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.