| کد خبر: 234622 |

◄ صادرات بیش از ۱۸۹ هزار TEU کانتینر در بندر تجاری کشور

طی این مدت ۱۸۹ هزار و ۱۲۹ TEU کانتینری از این بندر به کشورهای مقصد صادر شده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی صادرات کالاهای کانتینری از بندرشهید رجایی در پنج ماهه سال جاری گفت: طی این مدت ۱۸۹ هزار و ۱۲۹ TEU کانتینری از این بندر به کشورهای مقصد صادر شده است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا محمدی کرجی‌ران در تشریح فعالیت پنج ماهه بندر شهید رجایی درحوزه کانتینری اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۱۸۹ هزار و ۱۲۹ TEU کانتینر ازبندر شهیدرجایی  صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل آمارها رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد .

وی با بیان اینکه  در میزان واردات کالاهای کانتینری نسبت به مدت مشابه سال گذشته(۹۹) تغییری حاصل نشده است گفت: میزان واردات کالای کانتینری در بندر شهید رجایی طی مدت یاد شده ۱۷۲ هزار و ۱۸۲ TEU کانتینر بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی افزود: همچنین طی این مدت به میزان ۱۱۲ هزار و ۸۲۷ TEU کانتینر ترانزیت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

محمدی کرجی‌ران اضافه کرد: در پنج ماهه نخست امسال نیز ۶۷۵ کشتی کانتینری به بندر شهید رجایی تردد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش به ثبت رسیده است .  

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه  ۶,۵ میلیون TEU یکی از بنادر مهم منطقه بشمار می‌آید.

 این بندر تجاری با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته بندری مهمترین بندر تجاری کشور و یکی از کانون‌های مهم تجارت دریا برد منطقه‌ای و بین المللی قلمداد می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.