| کد خبر: 225018 |

بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر ۱۶۴درصد افزایش یافت

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۱۶۴ درصدی بارگیری کانتینری در این بندر خبر داد و گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۲۴ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

تین نیوز

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۱۶۴ درصدی بارگیری کانتینری در این بندر خبر داد و گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۲۴ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نوراله اسعدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت حجم تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر خرمشهر از نظر وزنی با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۱۵۲هزار و ۴۸۳ تن رسید.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۴۵۷TEU تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر انجام شد که این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری بیش از ۶۳۱ هزار و ۶۹۶ تن کالای عمومی بارگیری و از مسیر دریایی بندرخرمشهر به کشورهای حاشیه خایج فارس صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۸۹ درصدی برخوردار است.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه سامانه نظارت تصویری بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه تهیه، حمل، نصب و راه اندازی شبکه سامانه نظارت تصویری را یکی از پروژه های مهم در دست اجرا در این بندر بیان کرد و گفت: این سامانه با هدف نوسازی و به روز رسانی شبکه دوربین‌های مدار بسته برای پایش و نظارت تصویری دقیق بر اسکله ها و نوار مرزی در دست اجرا است.

اسعدی افزود: اجرای این سامانه در محوطه بندری خرمشهر با اعتباری بالغ بیش از ٧٣ میلیارد ریال در مدت یک سال از زمان آغاز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) مهمترین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس می باشد.

این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.