| کد خبر: 212554 |

افزایش بارگیری کالای کانتینری صادراتی از بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش بارگیری محمولات کانتینری صادراتی از بندرامام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این اقدام در پی استقبال بازرگانان و صاحبان صنایع برای بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در بندرامام (ره) صورت گرفت.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش بارگیری محمولات کانتینری صادراتی از بندرامام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این اقدام در پی استقبال بازرگانان و صاحبان صنایع برای بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در بندرامام (ره) صورت گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوری خوزستان "عادل دریس" در این خصوص اظهار داشت: در ۲ ماهه امسال، بیش از یک میلیون و ٢١۵ هزار تن صادرات غیرنفتی انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین روند افزایش تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در ۲ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افزایش ۴۰درصدی به بیش از ۱۵ هزار و ۲۴۱ تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به تخلیه و بارگیری ۶ میلیون  و ۱۸۷ هزار و ۷۸۳ تن انواع کالا در این بندر اشاره کرد و گفت:  بیش از  چهار میلیون و ٧۵٧ هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و بیش از یک میلیون و ۴٣٠ هزار تن نیز کالای نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی بندر امام خمینی(ره) را بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور دانست و گفت: بیش از سه میلیون و ۷۴۸ تن انواع کالاهای اساسی از جمله ذرت، گندم، کنجاله سویا، جو، دانه روغنی و شکر در این بازه زمانی تخلیه و بیش از ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار تن از انبارهای این مجتمع بزرگ بندری به مبادی مصرف در اقصی نقاط کشور بارگیری و ارسال شده است.

دریس بیان کرد: این میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در پی ورود و پهلوگیری ۲۰۷ فروند کشتی تحت شرایط ایمنی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا همجواری مجتمع بندری امام خمینی (ره) در شمال غربی خلیج فارس با مجتمع صنایع پتروشیمی، توان بالقوه‌ای را برای رشد و تقویت صادرات محموله های صنعتی فراهم ساخته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.