| کد خبر: 208827 |

تخلیه ١٩٧ هزار تن گندم در بندر امام (ره) در ١۶ روز نخست سال جاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ١٩٧ هزار تن محموله گندم در ١۶ روز نخست سال جاری در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ١٩٧ هزار تن محموله گندم در ١۶ روز نخست سال جاری در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عادل دریس درباره تخلیه گندم در بندر امام خمینی (ره)، افزود: این بندر با تخلیه ۶ فروند کشتی در عملیات شبانه‌روزی موفق به تخلیه ١٩۶ هزار و ٧٠۴ تن محموله گندم شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تمهید کلیه امکانات برای تسریع در روند خروج کالاهای اساسی از بندرامام‌خمینی(ره) با همکاری بین بخشی، خاطر نشان کرد: تاکنون ١١۶ هزار تن از محمولات گندم به وسیله ناوگان ریلی و جاده‌ای به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

وی با اشاره به تخلیه ۶٩٠ هزار تن کالای اساسی در ۱۶ روز ابتدایی سال جاری، بیان کرد: تخلیه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ١۵ درصد رشد را نشان می دهد که حکایت از مجموعه تلاش‌های بی‌وقفه، امکانات‌ و تجهیزات پاسخگوی این مجتمع بزرگ بندری برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها دارد.

یادآور می‌شود؛   تاکنون یک میلیون و ۶١۵ هزار تن انواع کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه گفت: به دنبال بارگیری ۲۳۲۴ دستگاه واگن تا شانزدهم فروردین ماه سال جاری حجم بارگیری ریلی انواع کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره)   با ۱۳درصد رشد نسبت به مدت مشابه به بیش از ۱۵۹ هزار و ۷۶۳ تن رسید.

بنا بر اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، دریس  با اشاره به افزایش ورود کشتی‌های حامل کالای اساسی از جمله گندم  در نیمه فروردین ماه سال جاری به بندر امام(ره)، تصریح کرد: با فعال سازی تمام امکانات  و توان ریلی موجود  و همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه‌آهن جنوب، ۷۴ هزار  و ۴۹۰ تن کالای اساسی در پایانه های ریلی بندر امام خمینی(ره) بارگیری  و از شبکه ریلی در اقصی نقاط کشور توزیع شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تسهیل سازی در بهره گیری از ظرفیت های ریلی در مجتمع بزرگ تجاری  را از اهم اقدامات طی سال گذشته عنوان کرد و افزود: با افزایش باسکول های ریلی از ۵ به ۱۱ دستگاه همچنین افزایش ایستگاه های بارگیری ریلی از ۵ به ۱۰ نقطه در کنار ۲۴ ساعته کردن فرآیند بارگیری تمهیدات مؤثری برای افزایش سهم حمل و نقل  ریلی فراهم شد.

وی با اشاره برخورداری بندر امام خمینی(ره) از ۱۴۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی، این بندر را از مهم‌ترین بنادر ریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی  توصیف کرد و افزود: در دوازده ماهه سال گذشته افزون بر ۳ میلیون تن کالا از طریق بارگیری نزدیک به ۵۳ هزار واگن  به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.