| کد خبر: 173759 |

در بندر امام صورت گرفت؛

◄ برگزاری مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک

مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک باهدف ارتقای آمادگی و توان نیروهای عملیاتی در برابر حوادث ناشی از حریق مواد نفتی تحت نظارت کارشناسان سازمان بنادرودریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام برگزار شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام،  با اشاره به تخلیه و بارگیری انواع کالاهای خطرناک ازجمله حجم قابل‌توجهی از فرآورده‌های نفتی و ترانزیت آن از این مجتمع بزرگ بندری به کشورهای حوزه خلیج‌فارس گفت: باهدف ایجاد بستری ایمن و برای به حداقل رساندن خطرات احتمالی حین تخلیه و بارگیری این نوع کالاها، به‌طور ادواری مانورهای تمرینی اجرا می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، عادل دریس افزود: طی مانور صورت گرفته، نیروهای عملیاتی مرکز ایمنی و آتش‌نشانی به‌منظور ممارست نحوه مقابله با نشت مواد نفتی و درس‌آموزی از تجارب و اتفاقات احتمالی برای تانکرهای حامل مواد نفتی، مانور مقابله با حوادث کالای خطرناک طی دو بخش به مرحله اجرا گذاشته شد.

دریس ادامه داد: در این مانور نیروهای عملیاتی مرکز ایمنی و آتش‌نشانی مجتمع بندری امام براساس سناریوی طراحی‌شده، در ابتدا با پاشیدن فوم ضدحریق، به محصور کردن دامنه نشت مواد نفتی از تانکر حامل مواد نفتی پرداخته و ضمن مسدود کردن مسیر انتشار از گسترش آن جلوگیری کردند.

وی در ادامه افزود: طی بخش دوم نیز حسب سناریوی مذکور دامنه حریق ناشی از مواد نفتی جمع‌آوری‌شده را مهار کرده و ضمن محصور کردن اطراف آن، از گسترش دامنه آن و سرایت به دیگر نقاط تبدیل آن به حادثه بزرگ و رسیدن خسارت گسترده به دیگر محمولات و تجهیزات پیشگیری کردند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام، افزود: در سایه هم‌افزایی و هماهنگی نیروهای عملیاتی و تیم‌های همکار مانور یادشده با انطباق کامل با استانداردهای عملیاتی به‌طور موفقیت‌آمیز برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.