| کد خبر: 205025 |

تخلیه کشتی برای نخستین بار با استفاده از انرژی برق در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار تخلیه کشتی غلات در بندر چابهار با بهره‌گیری از انرژی برق انجام شد که این امر صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی را به همراه دارد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار تخلیه کشتی غلات در بندر چابهار با بهره‌گیری از انرژی برق انجام شد که این امر صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی را به همراه دارد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی روز چهارشنبه در این‌باره اظهار داشت: با راه‌اندازی پست ۲۰ کیلو ولت برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی زیرساخت‌های استفاده از انرژی برق برای تخلیه کشتی‌های غلات در این بندر راهبردی فراهم شد. 

وی بیان کرد: با تحقق این مهم برای نخستین بار تخلیه کشتی حامل گندم وارداتی در بندر چابهار با استفاده از انرژی برق و بهره‌مندی از مکنده‌های پیشرفته این بندر انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش از این عملیات تخلیه و بارگیری توسط مکنده‌های غلات به وسیله موتور دیزل و با مصرف سوخت انجام می‌شد ادامه داد: با اتصال این مکنده‌ها به انرژی برق علاوه‌بر صرفه جویی در مصرف مستقیم سوخت‌های فسیلی از آلودگی زیست محیطی نیز جلوگیری می‌شود.

وی به عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: افزایش کیفیت و کاهش زمان فرآیند تخلیه و بارگیری کالا در بندر از موضوعات مهمی محسوب می‌شود که برای صاحبان بار و کالا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقایی اظهار داشت: بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به مرکز بزرگ تجاری،تخلیه و بارگیری منطقه را دارد و این امر با همت نظام جمهوری اسلامی در حال محقق شدن است.

وی بیان کرد: تجهیز بندر چابهار به تجهیزات استراتژیک و قابلیت این بندر در پهلودهی کشتی‌ها با بالاترین آبخور نسبت به سایر بنادر کشور و با بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، افزایش ظرفیت عملیاتی و تأمین تجهیزات استراتژیک مدرن هیچ محدودیتی برای پهلوگیری کشتی و تخلیه و بارگیری انواع کالا وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اختصاص ۲۰ درصد کالاهای اساسی کشور به بندر چابهار می‌تواند به رونق این منطقه کمک شایانی کند. 

وی افزود: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن کالا و وجود زیرساخت‌ها و تجهیزات در زمینه ترانزیت کالا می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای CIS، روسیه، افغانستان با کشور های حوزه دریای عمان و اقیانوس هند داشته باشد.

آقایی خاطر نشان کرد: بندر چابهار برای صادرات و واردات کشورهای همجوار نظیر هند و افغانستان بسیار مفید است و می تواند موجب رونق این کشورها شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.