| کد خبر: 189725 |

بنادر، بازوی کشور در جنگ نابرابر اقتصادی هستند

وزیر اقتصاد امروز در بازدید از بندرامیرآباد بهشهر گفت: بنادر در جنگ اقتصادی بی سابقه‌ای که بر کشور تحمیل شد بازوی توانمند اقتصاد کشور می‌توانند باشند.

تین نیوز

فرهاد دژپسند در بازدید امروز خود از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بهشهر با بیان اینکه یکی از اهداف اقتصادی کشور، کاهش وابستگی بودجه به صادرات نفت خام است، افزود: بنادر کشور با قابلیت‌های منحصر به فرد برای دستیابی به این هدف می‌توانند کمک شایانی کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی با بیان اینکه بندرامیرآباد در واگذاری امور به سرمایه گذاران بخش خصوصی الگوی مناسبی برای بنادر کشور است افزود:قرارگیری بندرامیرآباد در کریدور شمال – جنوب و حلقه ارتباط کشور‌های آسیای مرکزی و شمال دریای خزر با جنوب ایران موجب افزایش ترانزیت کالا در این بندر می‌شود.

وزیر اقتصاد بندر امیرآباد را نقطه قابل اعتنا اقتصادی کشور برشمرد و گفت: افزایش تخلیه وبارگیری کالا در سال جاری نویدبخش رونق تولید در منطقه می‌تواند باشد.

دژپسند ابراز امیدواری کرد بندرامیرآباد با دارابودن قابلیت‌های الکترونیکی، باید از بندری اقتصادی به بندری اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود.

سیاوش رضوانی مدیر بندر امیرآباد نیز میزان تخلیه و بارگیری کالا را در این بندر امسال بیش از ۹۴۳هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۲درصدی افزایش داشت.

وی افزود: بندر امیرآباد سهم ۶۸درصدی تخلیه و بارگیری کالا در شمال کشور را بر عهده دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.