| کد خبر: 188966 |

در جلسه کارگروه تسهیل و تسریع امور تجاری از طریق بندر چابهار مطرح شد؛

مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو

جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار افزایش یافت.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار امکانپذیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در جلسه کارگروه تسهیل و تسریع امور تجاری از طریق بندر چابهار افزود: در روند ورود کامیون به بندر چابهار برای حمل کالاهای اساسی پیشرفت مطلوبی نداشتیم اما در حمل کالاهای بخش خصوصی با استقبال خوبی مواجه بوده ایم که این مهم تلاش و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های مرتبط را می طلبد.

وی با مقایسه کرایه حمل کالا از بنادر شهید رجایی و بندر امام به تهران به ازای هر تن به طور متوسط اشاره کرد و گفت: میزان کرایه هر تن کالا از بندر چابهار به تهران هر تن ۲۶۰ هزار تومان است که می توان با سیاست گذاری درست و تأمین بار برگشت این مقدار را کاهش و استقبال رانندگان جهت حمل کالا از و به این بندر اقیانوسی را افزایش داد.

وی کرایه حمل، مشکلات سوخت و عدم وجود انبار کافی در سطح بندر را از جمله عوامل مشکلات حمل کالاهای اساسی در بندر چابهار عنوان کرد و افزود: مشکلات پیش رو را می توان با ارائه راهکارهای بسیار ساده برطرف کرد.

آقایی افزود: هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک و ... می تواند سبب توسعه اقتصادی و رونق محور شرق شود.

وی خاطرنشان کرد: مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو اعطا می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.