| کد خبر: 186508 |

افزایش 9 درصدی سفرهای دریایی

سفرهای دریایی درکشور 9 درصد رشد داشت.

تین نیوز

    معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال سفرهای دریایی 9 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت و از 25 اسفند 97 تا 15 فروردین امسال، 6 میلیون و 200 هزار سفر گردشگری دریایی انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، هادی حق شناس روز چهارشنبه درآیین تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی 98 کشور اظهار داشت: در بخش گردشگری دریایی نیز شاهد کاهش پنج درصدی بودیم.

وی ادامه داد: امسال با سیل شروع شد که بخشی از سفرهای دریایی را کاهش داد ولی موجب افزایش سفرهای دریایی در هرمزگان شد به گونه ای که 75 درصد سفرهای دریایی در این استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: 45 پایانه شمال و جنوب فعال بودند، 590 هزار خودرو از سرزمین اصلی به 2 جزیره کیش و قشم منتقل شد که این نشان دهنده نهادینه شدن ایمنی در سفرهای دریایی است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: تا چند سال گذشته وقتی اسم بندر به میان می آمد، بار و کشتی باری به ذهن ها خطور می ‌کرد ولی امروز شناور و مسافری و سفرهای دریایی به گوش می رسد.

وی اشاره کرد: ارزی از کشور خارج نمی شود وقتی بخش دریایی جذابیت دارد، دیگر هر جا مسافر حضور یافت باید خدمات مسافری بیشتر شود که این شغل های جدید ایجاد می کند.

حق شناس اشاره کرد: به نظر می رسد آثار گردشگری دریایی تنها به اقتصاد منحصر نمی شود و موجب افزایش اعتماد به نفس و دانش و شاداب تر شدن مردم می شود که این شادی عنصر مهمی در سرمایه اجتماعی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.