| کد خبر: 183230 |

اجرای رزمایش جستجو و نجات دریایی در آب‌های هرمزگان

رزمایش جستجو و نجات دریایی در آبهای هرمزگان اجرا شد.

تین نیوز

رزمایش جستجو و نجات دریایی امروز یکشنبه در مسیر دریایی بندرعباس به قشم برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه برگزاری رزمایش جستجو و نجات دریایی گفت: این رزمایش دریایی با هدف افزایش هماهنگی بین ارگان ها و شناسایی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت درحال اجراست.

اله‌مراد عفیفی‌پور ادامه داد: هفته گذشته نیز یک رزمایش بدون اطلاع قبلی برگزار شد که برخی نهادها آمادگی خوبی از خود نشان دادند و انتظار می رود سایر اداره ها هم آمادگی خود را افزایش دهند.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی شهید رجایی نیز درباره این رزمایش گفت: شناور اطلس با 65 سرنشین از بندرشهید حقانی به سمت شهید ذاکری قشم در حال حرکت بود که در 2 مایلی این بندر با شناور وفا با 80 سرنشین برخورد می کند.

اسماعیل مکی زاده افزود: در این سانحه دریایی 15نفر از شناور اطلس به داخل آب پرتاب می شوند یا خود را به دریا می اندازند که توسط شناور ناجی و آتش نشانی نجات می یابند.

وی بیانکرد: 50 سرنشین دیگر شناور اطلس نیز به داخل قایق نجات هدایت و به بندر شهید حقانی هدایت می شوند.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی شهید رجایی اظهار کرد: شناور وفا نیز که از بندر شهید ذاکری قشم به سمت بندرعباس در حال حرکت بود، اعلام آبگرفتگی می کند که شناوری از بندر شهید حقانی به محل اعزام و مسافران را به مقصد می رساند.

در این رزمایش، نیروهای دریابانی، ندسا، اورژانس دریایی، اورژانس، هلال احمر، واحد بالگرد نداجا، تعاونی های مسافری دریایی شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم، همیار ناجی و شناورهای اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.