| کد خبر: 181913 |

در بازدید معاونین سازمان بنادر ازروند ساخت رمپ فلزی بندر سیریک مطرح شد؛

◄ اجرای پروژه‌های زیرساختی برای رونق بخشی به بنادر سواحل مکران

اسکله‌های شناور با توان متخصصان داخلی ساخته شد.

تین نیوز

معاونین امور دریایی و برنامه‌ریزی سازمان بنادرودریانوردی در جریان سفر به استان هرمزگان از پروژه ساخت رمپ فلزی شناور چندمنظوره بندر سیریک که به همت متخصصان ایرانی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی در حال اجراست، دیدن کردند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی استان هرمزگان، منصور آرامی عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و هادی حق شناس عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی که برای شرکت در رویداد روز جهانی تالاب‌ها به استان هرمزگان سفر کرده بودند، از تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی و پروژه‌های در حال انجام آن نیز بازدید کردند.

اله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان ضمن ارایه توضیحاتی به اعضای هیات عامل سازمان بنادر در خصوص یکی از پروژه های مهم در دست اقدام برای رونق بخشی به بنادر سواحل مکران، گفت: رمپ فلزی شناور بندر سیریک با تکیه بر دانش و توان فنی متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده و پس از پایان عملیات ساخت آن تا پایان بهمن ماه سال جاری، از طریق دریا به این بندر واقع در شرق استان هرمزگان و سواحل مکران منتقل می شود.

وی طول این اسکله را ۳۰ متر، عرض ۲۰ متر، ارتفاع حدود ۳متر و آبخور آن را ۷۰ سانتیمتر عنوان کرد.

به گفته عفیفی‌پور، نوع فونداسیون این اسکله شناور، از جنس بتن و وزن سازه فولادی آن ۱۶۰ تن است.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان اعتبار اجرای این پروژه را یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعلام کرد که از محل منابع داخلی سازمان بنادرودریانوردی تامین شده است.

وی با بیان این‌که پروژه مذکور در مراحل پایانی قرار دارد، اضافه کرد: پروژه طراحی و ساخت این اسکله فلزی دوماه و نیم طول می کشد و اجرای آن برای ۳۵ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

ﺑﻨﺪﺭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه ﺳﯿﺮﯾﮏ ﺑﺎ ۳۴ ﻫﮑﺘﺎﺭ ﻭﺳﻌﺖ ﺣﻮﺿﭽﻪ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮒﺗﺮﯾﻦ ﺣﻮﺿﭽﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩه ﺳﻮﺍﺣﻞ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﻃﻮﻝ ﺑﺎﺯﻭﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ۱۴۰۰ﻣﺘﺮ ﻭ ﻃﻮﻝ ﺑﺎﺯﻭﯼ ﻓﺮﻋﯽ آن ۸۷۹ ﻣﺘﺮ است.

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺳﯿﺮﯾﮏ ﺩﺭ ﺷﺮﻕ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺑﻨﺎﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻋﻤﺎﻥ، ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺭﻭﻧﻖ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻣﻨﻄﻘﻪ ساحلی مکران ﮐﻤﮏ ﺷﺎﯾﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺷﺘﻐﺎﻟﺰﺍﯾﯽ ﻭ ﺭﻭﻧﻖ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﻮﯾﮋﻩ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻧﻔﺘﯽ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺯﺩ.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.