| کد خبر: 181411 |

◄ ۱۰۰ فروند کشتی به آب‌های بندر امیرآباد وارد شد

مدیر بنادرودریانوردی امیرآباد گفت: در دی‌ماه سال ۹۷، تعداد ۱۰۰ فروند کشتی به آب‌های بندر امیرآباد وارد شد که بیش از ۳۹۰ هزار تن میزان تخلیه و بارگیری کالا به ثبت رسید.

تین نیوز

مدیر بنادرودریانوردی امیرآباد گفت: در دی‌ماه سال ۹۷، تعداد ۱۰۰ فروند کشتی به آب‌های بندر امیرآباد وارد شد که بیش از ۳۹۰ هزار تن میزان تخلیه و بارگیری کالا به ثبت رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و ردیانوردی، سیاوش رضوانی درباره رکورد تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد، افزود: در دی‌ماه سال ۹۷، تعداد ۱۰۰ فروند کشتی به آب‌های بندر امیرآباد وارد شد که بیش از ۳۹۰ هزار تن میزان تخلیه و بارگیری کالا به ثبت رسید، این عدد در مقایسه با ۲۵۶ هزار تن مدت مشابه سال قبل از رشد حدود ۱۸ در صدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به این‌که میزان صادرات کالا از بندر امیرآباد به بنادر آکتائو، ترکمنباشی و ماخاچ کالا در دی‌ماه سال جاری بیش از ۱۰‌درصد بوده است، تصریح کرد: از میزان صادرات یاد شده ، کالاهای ساختمانی با ۵۰‌درصد، مصنوعات فلزی با ۱۰۰‌درصد، مواد غذایی و ماشین‌آلات نیز با ۱۰۰‌درصد و محصولات کشاورزی با بیش از ۳,۵ برابر،  از بیش‌ترین رشد برخوردار بوده‌اند.

مدیر بندرامیرآباد با اشاره به آمار ده ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری این بندر گفت: صادرات و واردات کالا در این مدت نسبت به ده ماهه سال گذشته  روند رو به رشد و مثبتی داشته است  و از غلات با ۲۳ درصد، مواد اولیه ترکیبات شیمیایی و ماشین‌آلات با رشد ۵ برابری، کود و سموم شیمیایی با رشد بیش از ۲ برابری و هم‌چنین  کالاهای ساختمانی با ۲۲درصد رشد،  به‌عنوان کالاهایی نام برد که بیش‌ترین سهم را در این رشد داشته است.

وی اذعان داشت: بندر امیرآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر رتبه نخست میزان تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات کالا و تخلیه غلات را در میان بنادر شمالی دارا  است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.