| کد خبر: 179931 |

◄ توسعه حمل‌ونقل چندوجهی در بندرامیرآباد با همکاری بخش خصوصی

توسعه و تجهیز بندر امیرآباد با تأکید بر توسعه هم‌زمان شهر-بندر و حمل‌ونقل چندوجهی سرعت می‌گیرد. سیاوش رضوانی، مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این مطلب افزود: این بندر با در اختیار داشتن حدود 25 کیلومتر خطوط ریلی باید برای ترانزیت و صادرات بیشتر از این امکان استفاده کند.

تین نیوز

توسعه و تجهیز بندر امیرآباد با تأکید بر توسعه هم‌زمان شهر-بندر و حمل‌ونقل چندوجهی سرعت می‌گیرد. سیاوش رضوانی، مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این مطلب افزود: این بندر با در اختیار داشتن حدود 25 کیلومتر خطوط ریلی باید برای ترانزیت و صادرات بیشتر از این امکان استفاده کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، رضوانی درباره مجموعه اقدامات و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این بندر در دستور کار است با تأکید بر توسعه بنادر شمالی کشور، گفت: ایران از مدت‌ها پیش توسعه بنادر شمالی کشور را موردتوجه قرار داده بود و این مهم با اتفاقاتی که در سواحل کشورهای حاشیه دریای خزر ازجمله کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و روسیه درحال انجام است، سرعت بیشتری گرفته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با تأکید براینکه بنادر شمالی ایران در مقایسه با بنادر کشورهای همسایه بسیار مدرن‌تر است، خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز بنادر شمالی کشور همچنان که در برنامه ششم توسعه نیز بر آن تأکید شده است در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه بندر امیرآباد یکی از بنادر بزرگ کشور و سومین بندر ازنظر مساحت به‌شمار می‌رود، گفت: بندر امیرآباد به جهت جاذبه‌های فراوان طبیعی و توسعه‌ای، منطقه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود.

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد یادآور شد: بندر امیرآباد حدود ۱۷ سال با سرمایه‌ای بالغ‌بر هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تجهیز و تکمیل‌شده که بخش دولتی ۷۰۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این بندر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

او ادامه داد: هم‌اکنون درحال ساخت اسکله‌ای هستیم که حدود ۹۵ درصد آن‌که شامل پس‌کرانه و خطوط ریلی می‌شود که درحال‌حاضر، اسکله آماده است؛ اما درحال ایجاد تغییرات روی ضربه‌گیرها، پل‌های اتصال و جک‌ها هستیم که امیدواریم تا ۸ ماه آینده اسکله راه بیفتد. درنظر داریم تا بخشی  از بارها که با واگن می‌آید خیلی سریع با واگن‌های یخچالی جابه‌جا شوند تا از این طریق هزینه تمام‌شده بخش خصوصی را به مقدار فراوانی کاهش دهیم.

مدیر بندر امیرآباد از قرار گرفتن در مرحله انتخاب پیمانکار برای تکمیل ۱۰۰ درصدی پروژه فوق خبر داد و گفت: در صورت انجام این کار در حدود ۳۵ درصد ریل ما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در برنامه کاری ما قرار دارد تا ترمینال کانتینری‌مان را توسعه بدهیم. بندر امیرآباد تنها بندری است که تجهیزات و امکانات کانتینری تخلیه و بارگیری را نسبت به سایر بنادر شمالی دارد. 

رضوانی از انجام سرمایه‌گذاری‌هایی با بخش خصوصی برای تکمیل و تجهیز این بندر و بهره‌برداری بهتر از آن خبر داد و یادآور شد: در ۹ ماه گذشته بالغ‌بر ۱۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد انجام‌شده است. پیش‌تر و در سال‌های گذشته نیز در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در بندر امیرآباد انجام‌شده بود و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.