| کد خبر: 180604 |

◄ کارنامه بندر شهید رجایی در خروج سریع کالاهای اساسی از بندر

مجموعه مدیریتی این بندر در زمینه تحقق تعهداتش برای خروج سریع کالاهای اساسی، به‌خوبی عمل کرده است.

تین نیوز

مدیرکل لجستیک و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادرودریانوردی در دومین نشست تسهیل حمل و توزیع کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی اعلام کرد: مجموعه مدیریتی این بندر در زمینه تحقق تعهداتش برای خروج سریع کالاهای اساسی، به‌خوبی عمل کرده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، این نشست در راستای مسئولیت سازمان بنادرودریانوردی در زمینه برنامه‌ریزی به منظور توزیع مناسب کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی کشور در ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی برگزار شد.

در دومین نشست تسهیل حمل و توزیع کالاهای اساسی بندر شهید رجایی، علاوه بر مسئولان ستادی سازمان بنادر و مدیران ارشد اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، مسئولان و نمایندگانی از شرکت خدمات بازرگانی، خدمات حمایتی کشاورزی، حمل‌ونقل و راهداری، گمرک و راه‌آهن حضور داشتند.

در این نشست، تجربیات به دست آمده از عملیات تخلیه، حمل و توزیع کشتی‌های حامل کالاهای اساسی طی دوماه گذشته به بحث و بررسی گذاشته شد و در خصوص بهبود این روند، تصمیماتی اتخاذ شد.

خسرو سرایی مدیرکل لجستیک و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادرودریانوردی طی سخنانی گفت: وظیفه ملی همه دستگاه‌های متولی این است که ورود و خروج کالاهای اساسی موردنیاز مردم را از بنادر تسهیل نموده و زیرساخت‌های لازم به منظور توزیع متوازن این‌گونه کالاها بین بنادر شهید رجایی، امام، بوشهر و چابهار را فراهم کنیم.

وی بابیان مباحثی در خصوص ضرورت تمرکززدایی واردات کالاهای اساسی از یک بندر و توزیع کشتی‌ها بین بنادر دیگر به لحاظ دیدگاه لجستیکی و پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی بندر شهید رجایی در زمینه تحقق تعهداتش برای خروج سریع کالاهای اساسی از بندر به خوبی عمل کرده است.

سرایی با تاکید بر اینکه طبق تاکیدات مسئولان ارشد کشور، کالاهای اساسی باید در کمترین زمان ممکن از بندر خارج شوند، گفت: ماندگاری کالا به نفع بخش خصوصی و بندر نیست و گردش کالا در انبارها باید به عنوان گزینه مطلوب مدنظر باشد. در همین رابطه، بین مجموعه بندر، صاحب کالا و حمل‌کننده کالا به بیرون از بندر باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

اله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان نیز در ابتدای این نشست، گزارشی مختصر از اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل خروج کالاهای اساسی از این بندر ارایه کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.