| کد خبر: 175043 |

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

◄ تشریح اولویت‌های سازمان بنادر در تامین تجهیزات استراتژیک دریایی و بندری کشور

سطح کیفی تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی با فعالیت ۱۲ دستگاه گنتری‌کرین ارتقا ایفت.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرو دریانوردی ضمن تشریح اولویت‌های سازمان بنادر در تامین تجهیزات استراتژیک دریایی و بندری کشور، گفت: توجه به توان داخلی کشور در بخش ساخت‌وساز، تامین تجهیزات دریایی، بندری و مطالعات پایه مورد توجه این سازمان است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله‌یار در مورد آخرین وضعیت تامین تجهیزات موردنیاز در بخش دریایی و بندری کشور، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین تجهیزات استراتژیک است که در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی مدنظر قرارگرفته است و در سال جاری نیز شرایط به همین منوال دنبال می‌شود تا بتوانیم تجهیزاتی را که در بخش دریا و بندر جنبه استراتژیک و حیاتی دارند، تامین شود.

وی ادامه داد: در این زمینه تجهیزاتی در اولویت قرار دارند که قابلیت تهیه و تامین توسط بخش خصوصی نداشته باشند و سازمان بنادر و دریانوردی از جایگاه حاکمیتی به مسئله ورود کند.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به این‌که تامین تجهیزات در حوزه دریایی و ایمنی اعم از جستجو و نجات، آتشخوار و سایر تجهیزات دریایی در اولویت تامین قرار دارند، گفت: علاوه بر این، تجهیزات دیگری که در بخش پایش پارامترهای دریایی مطرح است و تجهیزاتی که باید در حوزه کلان‌بندری تامین شوند در اولویت تامین قرار دارند که تامین ۱۲‌دستگاه گنتری کرین یکی از آن‌ها است.

اله‌یار ادامه داد: خوشبختانه تجهیزاتی که شامل ۱۲‌دست گنتری‌کرین برای بندر شهیدرجایی پیش‌بینی‌شده بود تامین شد و عملیات مونتاژ آن در حال اتمام است و به کنار اسکله منتقل‌شده‌اند که می‌تواند کمک شایانی به ارتقا سطح کیفی تخلیه و بارگیری در این بندر کند.

 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرودریانوردی بابیان این‌که اعتماد به توان داخلی و تخصصی کشور یکی دیگر از موضوعات مورد توجه این سازمان در بخش ساخت‌وساز و تامین تجهیزات دریایی، بندری و مطالعات پایه است، تاکید کرد: کشور از نظر علمی‌ و فنی توان بالایی دارد و می‌توانیم با اعتماد به نیروهای توانمند و متخصص داخلی به اهداف تدوین‌شده نزدیک شویم و با استفاده از پتانسیل‌های موجود بندری و دریایی کشور بتوانیم تجهیزات موردنیاز خود را در برهه حساس کنونی تامین کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.