| کد خبر: 172737 |

طی پنج‌ماهه نخست سال جاری محقق شد:

◄ تداوم رشد صادرات غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام

صادرات کالاهای غیرنفتی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام نسبت به مدت مشابه در پنج ماه نخست سال قبل از هشت درصد رشد به حدود پنج میلیون تن رسید.

تین نیوز

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام، گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی طی پنج‌ماهه نخست سال جاری در مجتمع بزرگ بندر امام بالغ‌بر ۱۸ میلیون تن بوده است که از این میزان بیش از هفت میلیون تن مربوط به کالاهای نفتی و بیش از ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار تن نیز مربوط به تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی بوده که نشان از اتکا به بازرگانی صادرات محور و کاهش واردات دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس بابیان این‌که بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور از رشد حدود هشت‌درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: بارگیری چهار میلیون و ۸۹۳ هزار و ۷۲۲ تن کالای غیرنفتی در این مدت، نشان از تداوم رویکرد دولت در تقویت و توسعه صادرات محصولات غیرنفتی و جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه و ایجاد ارزش‌افزوده از طریق صادرات محصولات صنعتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

بندر کانونی کشور در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی

وی هم‌چنین در ادامه افزود: مجتمع بندری امام به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مبادی ورودی و خروجی کالاهای اساسی نقش مهمی در تجارت بین‌المللی این نوع کالاها و ترانزیت خارجی ایفا می‌کند و از طریق ارائه خدمات بهینه در حوزه‌های مختلف لجستیک بندری و خدمات دریایی ازجمله کاهش نوبت انتظار کشتی‌ها، تلاش مستمری برای تسریع عملیات تخلیه و بارگیری کالا و آزادسازی شناورها به‌منظور کاهش هزینه حمل دریایی کالا به کار گرفته است.

دریس در تشریح جایگاه این بندر بزرگ تجاری به‌عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور اظهار داشت: این بندر بزرگ تجاری طی پنج ماهه نخست سال جاری با پذیرش ۷۲ درصد کل کالاهای اساسی وارده به بنادر کشور، نزدیک به ۵ میلیون تن کالای اساسی مشتمل بر غلات، روغن خام خوراکی و خوراک دام و نهاده‌های کشاورزی را تخلیه و بارگیری کرده است.

جایگاه برتر در ترانزیت خروجی کالا

وی با اشاره حفظ جایگاه بندر در رتبه نخست ترانزیت خارجی یادآور شد: در زمینه ترانزیت خارجی مواد نفتی نیز بین بنادر کشور با حفظ سهم ۹۶ درصدی از کل ترانزیت خارجی همچنان رکورددار بوده و رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.