| کد خبر: 173265 |

◄ رشد ۳۶ درصدی صادرات غیرنفتی در بندرلنگه

ترانزیت خودرو افزایش یافت.

تین نیوز

مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر در پنج‌ماهه نخست سال جاری، از افزایش ۳۶‌درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی، رشد ۲۳‌درصدی ترانزیت خودرو و رونق ترابری مسافران دریایی داخلی و بین المللی در این بندر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری‌نسب با اشاره به تخلیه و بارگیری چهار میلیون و ۸۹‌هزار و ۶۵‌تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان طی پنج ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: از این میزان، سهم بندرلنگه ۵۹۸‌هزار و ۳۹۳‌تن بوده است که ۵۹۸‌هزار و ۱۶۰‌تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۳۳‌تن نیز به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

وی افزود: در بخش جابه‌جایی محموله‌های غیرنفتی، ۱۵‌درصد افزایش عملیات به ثبت رسیده است.

عسکری‌نسب راه‌اندازی بندر شیو در شهرستان پارسیان، ساماندهی و راه‌اندازی پایانه مواد معدنی بندرلنگه، دعوت از تجار و صاحبان کالا و دیدار چهره به چهره با آن‌ها، فعال کردن خطوط جدید کشتیرانی، ارائه تسهیلات بندری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا را ازجمله اقداماتی دانست که باعث ارتقا عملکرد و بهبود وضعیت عملیات بندری در غرب هرمزگان شده است.

افزایش ۸‌درصدی عملیات کانتینری

مدیر اداره بندرها و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک‌هزار و ۴۶۶ TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش، افزایش هشت درصدی را شاهد بودیم.

این مقام مسئول، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی به‌منظور جابه‌جایی این‌گونه محموله‌ها، تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و همچنین ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و تسریع پهلو دهی شناورها را از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته به منظور ارتقای عملکرد کانتینری در این بندر دانست.

رشد ۲۳ درصدی ترانزیت خودرو

عسکری‌نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یادشده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتا خودرو) در بنادر غرب هرمزگان به ۱۱۹‌هزار و ۷۶۳‌تن رسید که نشانگر رشد ۴۹‌درصدی نسبت به سال گذشته است.

مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابه‌جایی ۵۸ هزار و ۵۳۱ دستگاه خودروی ترانزیتی طی پنج ماه گذشته، از رشد ۲۳‌درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری در سال جاری خبر داد.

عوامل رونق‌بخش ترانزیت غیرنفتی

وی تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، حذف زمان انتظار شناورهای حامل خودرو، ارائه خدمات ۲۴‌ساعته خدمات دریایی، افزایش پس‌کرانه‌های مورد استفاده برای جابه‌جایی کالاهای داخلی و بهره‌برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را به عنوان علت اصلی رونق فعالیت‌های ترانزیتی در این بندر عنوان کرد.

عسکری‌نسب همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را ۴۴۰ هزار و ۸۱۷ تن با ثبت رشد ۳۶ درصدی اعلام کرد و گفت: عمده این محموله‌های صادراتی شامل میوه و تره‌بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

وی اضافه کرد: طی پنج ماه نخست سال ۹۷، بیش از ۳۵ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در هم سنجی با سال گذشته، ۶۰ درصد کاهش داشته است.

صادرات محصولات کشاورزی و دامی ۱۴ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به ۱۰۷ هزار و ۸۸۲ تن رسید که نشانگر رشد ۱۴ درصدی است.

این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را پنج هزار و ۱۶۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۲۹۶ فروند شناور بالای هزار تن و چهار هزار و ۸۶۶ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

افزایش ۲۷ درصدی ترابری مسافران دریایی و گردشگران داخلی

وی با اشاره به افزایش ۲۷‌درصدی تعداد مسافران دریایی بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، بیش از ۲۸۳‌هزار و ۶۰۹ هزار‌مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش، ابوموسی و غیره جابجا شدند.

عسکری‌نسب اضافه کرد: هم‌چنین در بخش جابه‌جایی مسافران بین‌المللی، بندرلنگه توانست با ثبت رقم ترابری ۱۲‌هزار و ۹۸۹ نفر مسافر، رشد هشت درصدی را در کارنامه پنج‌ماهه خود ثبت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.