| کد خبر: 170633 |

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد:

◄ برگزاری مانور اطفا حریق مخزن سوخت در بندرلنگه

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از برگزاری مانور اطفا حریق مخزن سوخت به منظور ارتقا توان عملیاتی و آمادگی در مواجهه حوادث ناشی از حریق مشتقات نفتی در این بندر خبر داد.

تین نیوز

  مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه، گفت: در راستای ارتقا دانش و توان عملیاتی نیروهای آتش‌نشانی در مقابله با حریق و حوادث احتمالی و انجام واکنش‌های سریع و مناسب و هماهنگی واحدهای عملیاتی آتش‌نشانی، واحد ایمنی و بهداشت، گارد و غیره جهت کاهش خسارت و جلوگیری از توسعه حریق و سرایت آن به دیگر نقاط، مانور عملیاتی مقابله با حریق مخزن سوخت و نشتی مایعات قابل اشتعال و انفجار در محوطه عملیاتی بنادرودریانوردی بندرلنگه برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری‌نسب در تشریح سناریوی این مانور افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر بروز حریق در مخزن سوخت، تیم آتش‌نشانی ضمن استقرار در محل، با انجام عملیات خنک‌سازی، حرارت موجود در محیط را کاهش داده و در نهایت با استفاده از فوم، حریق را کنترل کرده و با پوشاندن مخزن از سرایت آتش‌سوزی به اطراف جلوگیری و هر کدام از یگان‌ها متناسب با ماموریت و وظیفه خود با رعایت دستورالعمل واکنش در شرایط اضطراری در این حادثه ایفای نقش کردند.

عسکری‌نسب خاطرنشان کرد: در این مانور، نحوه عملکرد و مدیریت‌ایمنی و آتش‌نشانی و سایر نیروها براساس شاخص‌هایی هم‌چون زمان رسیدن، زمان آماده‌سازی تجهیزات، زمان عملیات، هماهنگی تیمی، انضباط عملیاتی، آمادگی تجهیزات، نحوه استقرار خودروها، نحوه فرماندهی در عملیات و عملکرد تیم ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه افزود: تعداد ۱۲ نفر از پرسنل واحد آتش‌نشانی و نیز تعداد ۱۵ نفر از واحدهای اداری و عملیاتی از جمله اورژانس، حراست، یگان حفاظت و امور بندری، واحد عملیات بندری و دریایی، واحد ایمنی و بهداشت و روابط‌عمومی در این مانور مشارکت داشتند.

عسکری‌نسب از حضور سه دستگاه کامیون آتش‌نشانی، خودرو فرماندهی آتش‌نشانی و یک دستگاه آمبولانس در این مانور سخن به میان آورد و افزود: تاکنون حدود ۱۱ مانور اطفاء حریق در این بندر برگزارشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.