| کد خبر: 173044 |

◄ درخواست ایران از ایمو در روز جهانی دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی در روز جهانی دریانوردی درخواست‌های سازمان را به دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در روز جهانی دریانوردی درخواست‌های سازمان را به دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در مراسم روز جهانی دریانوردی گفت: فرصت را مغتنم می‌شمارم و درخواست‌های سازمان را به دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه خواهم داد.

او به نقش IMO در حفاظت از محیط‌زیست دریا و ایمنی دریانوردی اشاره کرد و گفت: دو کنوانسیون سولاس و مارپل را دو بازوی اصلی تأمین کننده اهداف IMO یعنی کشتیرانی ایمن‌تر و دریای پاکیزه‌تر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  افزود: شاهد هستیم که انواع کشتی‌ها سالیانه میلیون‌ها تن کالا را به صورت ایمن حمل می‌کنند که همه این‌ها را مدیون IMO هستیم که توانسته مقررات و الزامات را سرلوحه برنامه‌های خود و اعضای عضو سازمان قرار دهد.

راستاد گفت: ایران نیز از زمان فعالیت خود در IMO همواره در راستای بهبود وضعیت کشتیرانی و جبران  هرگونه خسارتی را که موجب آلودگی دریایی شده و همچنین اصلاح مقررات ایمنی در دریا و محیط‌زیست دریایی گام برداشته است.

او گفت: ایران ازلحاظ استاندارد بودن کشتی در لیست سفید قرار دارد همچنین دریانوردان ما ازجمله دریانوردان خبره‌ای هستند که توانستند حداقل سوانح را در این مورد به ثبت برسانند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در هفتادمین سال تاسییس سازمان بین‌المللی دریانوردی فرصت را مغتنم می‌شماریم و تعهد سازمان بنادر را به تداوم نقش‌آفرینی مستمر برای دریانوردی ایمن و محیط‌زیست دریایی پایزه تر اعلام می‌کنیم.

راستاد افزود: همه تلاش سازمان بنادر و دریانوردی رشد فزاینده کشور در عرصه دریانوردی بین‌المللی است و می‌توان انتظار داشت تا ایران بتواند سهم قابل توجهی از بازار جهان را در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی به خود اختصاص دهد.

او گفت: دریایی‌های ما در شرایط سخت حمل‌ونقل دریایی را فعال نگه داشته‌اند به همین دلیل ما به دریایی‌های خود افتخار می‌کنیم و مهم‌ترین بخش حوزه دریایی را نیروی انسانی می‌دانیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.