| کد خبر: 169195 |

◄ جزییات نشست دبیرکل آیمو با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

کی‌تاک لیم دبیر کل آیمو در دیدار با محمد راستاد ضمن هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران خواست تا یافته‌های خود از سانحه سانچی را در اجلاس آیمو ارائه کند.

تین نیوز

در حاشیه یک‌صد و بیستمین اجلاس شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) در مقر این سازمان در لندن، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با کی‌تاک لیم؛ دبیر کل آیمو دیدار کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، در این دیدار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دبیرکل آیمو درباره سفر وی به ایران گفت‌وگو کردند و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی صورت گرفت. همچنین طرفین در خصوص هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون آیمو گفت‌وگو کردند.

ایران یافته‌های خود از سانحه سانچی را در اجلاس آیمو ارائه کند

دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی گفت: ایران یافته‌های خود مربوط به نفت‌کش سانچی را دریکی از اجلاس‌های آیمو ارائه کند تا سایر کشورها بتوانند از آن درس بگیرند.

در حاشیه یک‌صد و بیستمین اجلاس شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) در مقر این سازمان در لندن، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه با کی‌تاک لیم؛ دبیرکل آیمو دیدار و گفت‌وگو کردند و در این دیدار موضوعات مربوط با سفر وی به ایران برای حضور در مراسم روز جهانی دریانوردی و هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون آیمو موردتوافق و هماهنگی قرار گرفت.

در این دیدار دبیرکل آیمو ‌پیشنهاد کرد که کشور ایران گزارشی از سانحه کشتی نفت‌کش سانچی را دریکی از اجلاس‌های آیمو ارایه کنند تا این امر به‌صورت تخصصی بررسی شود و سایر کشورها از آن درس بگیرند.

وی همچنین گفت: در سفرش به ایران به مقام دریانوردان نفت‌کش سانچی ادای احترام خواهد کرد.

بر این اساس، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گزارش برگزاری روز جهانی دریانورد و روز جهانی هیدرو گرافی در جمهوری اسلامی ایران که طی ماه جاری برگزار شد را به اطلاع دبیر کل آیمو رساند. همچنین گزارش مختصری در خصوص سانحه کشتی نفت‌کش سانچی و یافته‌های کمیته بررسی سوانح دریایی ارایه شد.

وی نیز از آیمو بابت همکاری در اعزام اساتید آیمو که در کارگاه و دوره آموزشی اجرای کنوانسیون مارپل در آوریل ۲۰۱۸ در جمهوری اسلامی ایران تحت برنامه‌های همکاری‌های فنی آیمو حضور داشتند تقدیر کرد.

وی از دبیرکل آیمو خواست تا ضمن استفاده و به‌کارگیری ممیزین ایرانی در ممیزی از سایر کشورهای عضو، در دوره‌های آموزشی برای سر ممیزین از ممیزان ایران دعوت به عمل آید.

باید گفت یک‌صد و بیستمین اجلاس شورای آیمو در مقر این سازمان در لندن روز گذشته با حضور نمایندگان ایران آغاز به کارکرد.

مهم‌ترین موضوعات و دستور کارهای یک‌صد و بیستمین اجلاس شورای آیمو، تعیین بودجه دوساله آیمو، استراتژی و سیاست‌های آیمو در دوره شش‌ساله (۲۰۱۸-۲۰۲۳)، جایزه شجاعت در دریا، روابط آیمو با سازمان‌های غیردولتی و مشاوره‌ای و نتایج و برنامه‌های آیمو برای سال آتی میلادی در راستای طرح الزامی ممیزی آیمو از کشورهای عضو، موضوعات پرسنلی دبیرخانه آیمو، فعالیت‌های دانشگاه جهانی دریانوردی، نکات مرتبط با حق عضویت کشورهای عضو و مهم‌تر از همه ایجاد تغییرات ساختاری در شورای اجرایی آیمو موردبررسی قرار خواهند گرفت.

این نشست از دوم تا ششم جولای ۲۰۱۸ (۱۱ الی ۱۵ تیرماه) با ریاست آقای چانگ از کشور چین و حضور کی تاک لیم؛ دبیر کل آیمو، برگزار می‌شود.

هیات‌اعزامی سازمان بنادر و دریانوردی متشکل از محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس؛ عضو معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و ماندانا منصوریان؛ نماینده دایم سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو در این اجلاس حضور دارند.

هیات جمهوری اسلامی ایران به‌طور مشترک با استرالیا و تعدادی از کشورهای‌دیگر یک سند پیشنهادی در راستای ایجاد تغییرات لازم در شورا با توجه به افزایش تعداد کشورهای عضو آیمو در سال‌های اخیر و لزوم رعایت توزیع جغرافیایی کشورهای عضو شورا به آیمو ارایه کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.