| کد خبر: 172861 |

در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران با مدیر بنادر آذربایجان عنوان شد:

◄ موانع‌زدایی برای رونق تجارت دریایی بین دو کشور ایران و آذربایجان

مشوق‌های متقابل به سرمایه‌گذران بندری دو کشور ارائه شد.

تین نیوز

در نشست مشترک بین مدیران عامل بنادر دو کشور ایران و آذربایجان، بر موانع زدایی باهدف رونق تجارت و تسهیل سرمایه‌گذاری‌های بندری تاکید شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد سعیدی‌پور مدیرکل موافقت‌نامه‌ها و توسعه بازار به  با اشاره به نشست مشترک محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر ایران و طالح زیادف مدیر بنادر آذربایجان، از بررسی راهکارهای رونق تجارت و توسعه گردشگری‌دریایی خبر داد و اظهار کرد: توسعه همکاری‌ها در دستور کار دو کشور قرارگرفته است. توسعه صادرات و ترانزیت ازجمله راهبردهای ایران در خزر محسوب می‌شود.

وی گفت: در نشست مشترک، مدیران عامل بندرها دو کشور ایران و آذربایجان بر ایجاد تاسیسات و کارخانجات برای پردازش و ارزش‌افزوده روی کالاهای ورودی ابراز علاقه‌مندی کردند.

به گفته وی، با پیشنهاد مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی ایران مقرر شد طی یادداشت تفاهمی به سرمایه‌گذاران و تجاری که از بنادر ایران در دریای خزر بهره‌برداری می‌کنند، تخفیفات ویژه ارائه شود.

سعیدی پور بابیان این‌که مقرر شد ارائه مشوق‌ها به بهره‌برداران بندری در خزر متقابل باشد و توسط دولت آذربایجان نیز صورت گیرد، در خصوص توسعه گردشگری دریایی گفت: مدیران عامل بنادر دو کشور با تاکید بر این‌که باید راهکارهای رونق مسافرت و گردشگری دریایی در جلسات کارشناسی بررسی شود، بر «کوتاه‌سازی فرآیندهای طولانی» و «فراهم‌سازی ابزارهایی مثل شناورهای مسافری» تاکید کردند.

مدیرکل موافقت‌نامه‌ها و توسعه بازار هم‌چنین از «تشکیل کارگروهی برای تسهیل تعاملات بین تجار و بازرگانان دو کشور» به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای نشست مشترک مدیران عامل بنادر دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و گفت: مدیر بنادر آذربایجان، با گسترده خواندن زیرساخت‌های بندری در سواحل ایران در دریای خزر، از آمادگی این کشور برای رونق تجاری و سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌های بندری ایران صحبت کرد.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن گستره آب‌های خزر توسط برج‌های کنترل (VTS) در بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر، اقدامات سازمان بنادر ایران در تامین ایمنی شناورها و حفاظت جان انسان‌ها در دریا را قابل‌توجه ارزیابی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.